[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Быт.29.12-30. Делание и созерцание
dionisiy1500Дата: Суббота, 08.02.2025, 08:18 | Сообщение # 1
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2375
Статус: Offline
Быт.29.12-30. Делание и созерцание

быт29:12 и поведа рахили, яко брат отца ея есть и яко сын ревеккин есть. И текши поведа отцу своему по словесем сим.
быт29:13 Бысть же яко услыша лаван имя иакова сына сестры своея, тече во сретение ему и о‹емь его лобза, и введе его в дом свой. И поведа лавану вся словеса сия.
быт29:14 И рече ему лаван: от костей моих и от плоти моея еси ты. И бе с ним месяц дний.
быт29:15 Рече же лаван иакову: понеже брат мой еси ты, да не поработаеши мне туне: повеждь ми, что мзда твоя есть?
быт29:16 У лавана же бесте две дщери: имя старейшей лиа, имя же юнейшей рахиль.
быт29:17 Очи же лиины болезненны: рахиль же бе добра видом и красна взором зело.
быт29:18 Возлюби же иаков рахиль. И рече: поработаю тебе седмь лет за рахиль дщерь твою меншую.
быт29:19 Рече же ему лаван: лучше ми тебе дати ю, нежели иному отдати мужеви: со мною живи.
быт29:20 И работа иаков за рахиль седмь лет: и быша пред ним яко малы дни, занеже любяше ю.
быт29:21 Рече же иаков лавану: даждь ми жену мою, понеже совершишася дние, да вниду к ней.
быт29:22 Собра же лаван вся мужы места того, и сотвори брак.
быт29:23 И бысть вечер, и поемь лаван лию дщерь свою, введе ко иакову: и вниде к ней иаков.
быт29:24 Даде же лаван лии дщери своей зелфу рабыню свою, ей в рабу.
быт29:25 Бысть же заутра, и се, бяше лиа, и рече иаков лавану: что сие сотворил ми еси? не рахили ли ради работах у тебе? вскую же обидел мя еси?
быт29:26 Отвеща же лаван: несть тако в нашем месте вдати меншую прежде старейшия.
быт29:27 Скончай убо седмины сея, и дам ти и сию за дело, еже делаеши у мене еще седмь лет другия.
быт29:28 Сотвори же иаков тако: и исполни седмины сея: и даде ему лаван рахиль дщерь свою ему в жену.
быт29:29 Даде же лаван рахили дщери своей валлу рабу свою, ей в рабу.
быт29:30 И вниде (иаков) к рахили: возлюби же рахиль паче, неже лию: и работа ему седмь лет другия.


*

Вафуил (муж божий, жительство божие).
Лаван (белый).
Ревекка (пленение красотой).
Лия ( ).
Зелфа (капать, течь, по каплям).
Рахиль (млекопиющая, мать-овца).
Валла (робость, скромность).
Иаков (запинатель).

*

Полагают, что лия есть образ делания, а рахиль есть образ созерцания.

Продвинутые подвижники (лаван) умеют не только делать и созерцать, но и могут научить этому других (иаков).

*

Начинающие подвижники (иаков) непременно желают обладать большим, чем в их силах (например, созерцанием).

Если их вовремя не остановить, то они могут впасть в прелесть.

У отцов написано: «Если видишь послушника летящего к небу, дерни его за ногу»

*

В духовной жизни делание (лия) всегда предшествует созерцанию (рахиль).

Причем они не должны противиться друг другу, как можно понять из буквального понимания библейского текста, но действовать согласно.

«Семь лет» указывают не на продолжительность, а на духовные плоды в семи измерениях бытия.

Служанки лии и рахили указывают:

зелфа — на то, что делание устроено в виде последовательности малых шагов,

а валла — на то, что созерцать следует понятное нам, а не запредельное.

**


Богу нашему слава. Аминь.
 
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: