dionisiy1500 | Дата: Среда, 25.12.2024, 04:27 | Сообщение # 1 |
 Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2375
Статус: Offline
| Быт.21.8-21. Предстояние и рукоделие
быт21:8 И возрасте отроча, и отдоено бысть: и сотвори авраам учреждение велие, в оньже день отдоися исаак сын его. быт21:9 Видевши же сарра сына агари египтяныни, иже бысть аврааму, играюща со исааком сыном своим, быт21:10 и рече аврааму: изжени рабу сию и сына ея: не наследит бо сын рабы сея с сыном моим исааком. быт21:11 Жесток же явися глагол сей зело пред авраамом о сыне его исмаиле. быт21:12 И рече Бог аврааму: да не будет жестоко пред тобою о отроце и о рабыни: вся елика аще речет тебе сарра, слушай гласа ея: яко во исааце наречется тебе семя: быт21:13 сына же рабыни сея в язык велик сотворю его, яко семя твое есть. быт21:14 Воста же авраам заутра и взя хлебы и мех воды, и даде агари: и возложи на плещы ея отроча и отпусти ю. Отшедши же заблуждаше в пустыни, у кладязя клятвеннаго: быт21:15 оскуде же вода из меха: и поверже отроча под елию единою. быт21:16 Отшедши же седяше прямо ему издалече, якоже дострелити из лука: рече бо: да не вижду смерти детища моего. И седе прямо ему издалече. Воскричав же отроча, восплакася: быт21:17 услыша же Бог глас отрочате от места, идеже бяше: и воззва ангел Божий агарь с небесе и рече ей: что есть, агарь? не бойся: услыша бо Бог глас отрочища от места, идеже есть: быт21:18 востани и поими отроча, и ими рукою твоею его: в язык бо велик сотворю его. быт21:19 И отверзе Бог очи ея, и узре кладязь воды живы: и иде, и налия мех воды, и напои отроча. быт21:20 И бяше Бог со отрочатем, и возрасте, и вселися в пустыни, и бысть стрелец. быт21:21 И поселися в пустыни фаран: и поят ему мати его жену от земли египетския.
*
Сарра (госпожа множества). Исаак (смех, радость). Агарь (египтянка). Исмаил (которого Бог слышит).
*
Когда христианин возрастет в предстоянии Богу (исаак), то ему становится неуместным пренебрежение им, ради какого-то телесного делания (измаил).
*
В Древнем Патерике рассказывается о жизни египетских монахов, которые внутренне предстояли Богу, а внешне занимались рукоделием.
Когда же видели, что предстояние Богу потеряно, то без сожаления оставляли рукоделие, чтобы усиленным подвигом покаяния и молитвы (пустыня фаран) возвратить предстояние.
Неотступное (плач) покаяние и молитву видит Бог, и спасает прибегающих к Нему благодатью Духа.
*
В таком понимании изгнание Агари и Измаила собственно есть образ перемены делания ради предстояния Богу.
Телесное делание само по себе не спасает, но имеет целью (и бысть стрелец) служение общению с Богом.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |