dionisiy1500 | Дата: Суббота, 02.11.2024, 06:20 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2320
Статус: Offline
| Быт.16. Телесное подвижничество
быт16:1 Сара же жена аврамля не раждаше ему: бяше же ей раба египтяныня, ейже имя агарь. быт16:2 Рече же сара ко авраму: се, заключи мя Господь, еже не раждати: вниди убо к рабе моей, да чада сотворю от нея. Послуша же аврам гласа сарина. быт16:3 И поимши сара жена аврамля агарь египтяныню рабу свою, по десяти летех вселения аврамля в земли ханаани, даде ю в жену авраму мужу своему. быт16:4 И вниде ко агари, и зачат: и виде, яко во чреве имать, и укорена бысть госпожа (ея) пред нею. быт16:5 И рече сара ко авраму: обида ми от тебе: аз дах рабу мою в недро твое: она же видевши, яко во чреве имать, укорена бых пред нею: суди Бог между мною и тобою. быт16:6 Рече же аврам к саре: се, раба твоя в руку твоею: твори ей, якоже ти есть угодно. И озлоби ю сара: и отбеже от лица ея. быт16:7 И обрете ю ангел Господень у источника воды в пустыни, у источника на пути сур. быт16:8 И рече ей ангел Господень: агарь, рабо сарина, откуду идеши и камо грядеши? И рече: от лица сары госпожи моея аз бегу. быт16:9 Рече же ей ангел Господень: возвратися к госпоже своей и покорися под руку ея. быт16:10 И рече ей ангел Господень: умножая умножу семя твое, и не сочтется от множества. быт16:11 И рече ей ангел Господень: се, ты во чреве имаши и родиши сына, и наречеши имя ему исмаил: яко услыша Господь смирение твое: быт16:12 сей будет селный человек: руце его на всех, и руки всех на него, и пред лицем всея братии своея вселится. быт16:13 И призва агарь имя Господа глаголющаго к ней: ты Бог призревый на мя: яко рече: ибо предо мною видех Явльшагося мне. быт16:14 Сего ради прозва кладязь той: кладязь, идеже предо мною видех: се между кадисом и между варадом. быт16:15 И роди агарь авраму сына, и нарече аврам имя сыну своему, егоже роди ему агарь, исмаил. быт16:16 Аврам же бе лет осмидесяти шести, егда роди агарь авраму исмаила.
*
Агарь (пришлая, странствующая, временно приютившаяся). Сара (госпожа).
*
Желающий родиться от Бога имеет две жизни: «духовную» (сара) и «телесную» (агарь).
Духовная жизнь главная (госпожа), а телесная вспомогательная (раба).
*
Подвижники сначала всегда упражняются в телесном, и уже потом в духовном.
Совершенство необходимо и телесном и в духовном (поимши сара жена аврамля агарь египтяныню рабу свою, по десяти летех вселения аврамля в земли ханаани, даде ю в жену авраму мужу своему).
Бывает искушение, когда подвижник, начав подвизаться в праведности внешнего, станет пренебрегать духовным (вниде ко агари, и зачат: и виде, яко во чреве имать, и укорена бысть госпожа (ея) пред нею).
*
Праведно, когда телесная жизнь бывает ради духовной (се, раба твоя в руку твоею: твори ей, якоже ти есть угодно. И озлоби ю сара).
*
Неправедно, когда телесная жизнь бывает не ради духовной.
Когда так случится (и озлоби ю сара: и отбеже от лица ея), требуется вразумление от Бога.
Бывает такое вразумление, когда человек размышляет о границах внешнего подвижничества (обрете ю ангел Господень у источника воды в пустыни, у источника на пути сур). Сур (= стена, ограда). Между «ханааном» и «египтом»
Господь указывает вернуть внешнее в повиновение внутреннему (возвратися к госпоже своей и покорися под руку ея).
Плодом такого возвращения бывает божественное попечение (яко услыша Господь смирение твое) и умножение так подвизающихся.
Образ такой жизни есть жизнь в среде братии (сей будет селный человек: руце его на всех, и руки всех на него, и пред лицем всея братии своея вселится).
Например, жизнь в общежительном монастыре.
*
Внешнее подвижничество учит подвижника видеть божественное попечение и молиться о нем (призва агарь имя Господа глаголющаго к ней: ты Бог призревый на мя: яко рече: ибо предо мною видех Явльшагося мне).
Такой подвижник разумно видит Богу (сего ради прозва кладязь той: кладязь, идеже предо мною видех: се между кадисом и между варадом). Кадес (= святое место). Баред (= град или место посева).
Видит, согласно своего достоинства.
Исмаил (= которого Бог слышит). То есть, следует полагать, что Бог видит (разумно понимает) наше телесное делание (роди агарь авраму сына, и нарече аврам имя сыну своему, егоже роди ему агарь, исмаил).
Разумное телесное подвижничество показывает, что человек совершенно воскрес (80) для божественного делания (6). «Сотворим человека по образу нашему и по подобию»
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |