dionisiy1500 | Дата: Четверг, 20.04.2023, 06:34 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2203
Статус: Offline
| мф26:56 Се же все бысть, да сбудутся писания пророческая. Тогда ученицы вси оставльше его бежаша.
*
Почему сказано: «Се же все бысть, да сбудутся писания пророческая» ?
Писания предназначены для подвижников.
Чтобы им понимать свое подвижничество (упражнение в святости).
Пророки говорили не от себя, но Духом Святым.
*
Чем отличается грех Иуды от греха учеников.
Иуда совершил предательство разумно, желая его совершить.
В книге Левит такой грех называется «преступлением»
Ученики оставили Христа, не желая, по немощи.
**
мф26:57 (Воини) же емше Иисуса ведоша к каиафе архиереови, идеже книжницы и старцы собрашася.
*
Душа каждого человека имеет (свое) ведение праведности, которое хранят архиереи, и которое утверждается на мнениях книжников и делании старцев и силах души (воины).
Господь предлагает новое ведение, которое душе предстоит исследовать.
**
мф26:58 Петр же идяше по нем издалеча до двора архиереова: и вшед внутрь, седяше со слугами, видети кончину.
*
Следует быть осторожным, когда следуем за Христом в искушении (идяше по нем издалеча),
внимательно рассматривая происходящее исследование (до двора архиереова)
в его направленности (и вшед внутрь),
полагая себя его участником (седяше со слугами)
и желая познать сокрытое в нем совершенство (видети кончину).
**
мф26:59 Архиерее же и старцы и сонм весь искаху лжесвидетелства на Иисуса, яко да убиют его, мф26:60 и не обретаху: и многим лжесвидетелем приступльшым, не обретоша. Послежде же приступивша два лжесвидетеля, мф26:61 реста: сей рече: могу разорити церковь Божию и треми денми создати ю. мф26:62 И востав архиерей рече ему: ничесоже ли отвещаваеши, что сии на тя свидетелствуют? мф26:63 Иисус же молчаше. И отвещав архиерей рече ему: заклинаю тя Богом живым, да речеши нам, аще ты еси Христос, Сын Божий?
*
Ветхое в душе противиться новому желая сохранить себя и свои порядки.
Бесполезно пытаться их переубедить (Иисус же молчаше).
**
мф26:63 Иисус же молчаше. И отвещав архиерей рече ему: заклинаю тя Богом живым, да речеши нам, аще ты еси Христос, Сын Божий? мф26:64 глагола ему Иисус: ты рекл еси: обаче глаголю вам: отселе узрите Сына Человеческаго седяща одесную силы и грядуща на облацех небесных. мф26:65 Тогда архиерей растерза ризы своя, глаголя, яко хулу глагола: что еще требуем свидетелей? се, ныне слышасте хулу его:
*
Когда архиерей прямо спрашивает Господа о том, является ли Он Сыном Божьим, то Тот указывает ему на то, что его (архиерея) слова будут свидетельствованы будущими событиями: пребыванием Христа одесную Отца и нашествием Духа.
Сказал то, что будет, а они увидели в этом хулу.
**
мф26:66 что вам мнится? Они же отвещавше реша: повинен есть смерти. мф26:67 Тогда заплеваша лице его и пакости ему деяху: овии же за ланиту удариша, мф26:68 глаголюще: прорцы нам, Христе, кто есть ударей тя?
*
Желающие использовать Церковь в своих интересах, приговаривают Христа к смерти.
Они отрицают видение божественного (заплеваша лице его) и учат делать бесполезное (и пакости ему деяху).
Слова пророков для них есть не более, чем игра (овии же за ланиту удариша, глаголюще: прорцы нам, Христе, кто есть ударей тя?).
**
мф26:69 Петр же вне седяше во дворе. И приступи к нему едина рабыня, глаголющи: и ты был еси со Иисусом галилейским. мф26:70 Он же отвержеся пред всеми, глаголя: не вем, что глаголеши. мф26:71 Изшедшу же ему ко вратом, узре его другая, и глагола сущым тамо: и сей бе со Иисусом назореом. мф26:72 И паки отвержеся с клятвою, яко не знаю Человека. мф26:73 Помале же приступивше стоящии, реша петрови: воистинну и ты от них еси, ибо беседа твоя яве тя творит. мф26:74 Тогда начат ротитися и клятися, яко не знаю Человека. И абие петель возгласи. мф26:75 И помяну петр глаголгол Иисусов, реченный ему, яко прежде даже петель не возгласит, трикраты отвержешися мене. И изшед вон плакася горько.
*
Отвержение Петра показывает нам нашу немощь.
Никто не может последовать за Христом, если Бог не поможет ему, пусть он даже и петр.
Так бывает и с нами.
Бог уменьшит свою помощь, мы отвержемся Его падением в грех, увеличит помощь, мы покаемся (и изшед вон плакася горько).
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |