dionisiy1500 | Дата: Суббота, 17.02.2024, 03:39 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2196
Статус: Offline
| Быт.3.8-19. Полезные правила
быт3:8 И услышаста глас Господа Бога ходяща в раи по полудни: и скрыстася адам же и жена его от лица Господа Бога посреде древа райскаго.
*
Бог посещает человека подвизающегося в богопознании (в раи по полудни) и беседует с ним.
Лукавый человек лишает себя божественных судеб (и скрыстася адам же и жена его от лица Господа Бога).
**
быт3:9 И призва Господь Бог адама и рече ему: адаме, где еси?
*
Божественный глас предлагает человеку познать свое состояние.
**
быт3:10 И рече ему: глас слышах тебе ходяща в раи, и убояхся, яко наг есмь, и скрыхся.
*
Человек желает, но не может скрыть от Бога свое лукавство.
**
быт3:11 И рече ему Бог: кто возвести тебе, яко наг еси, аще не бы от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси?
*
Бог сообщает человеку, что его лукавство есть следствие несоблюдения заповеди.
**
быт3:12 И рече адам: жена, юже дал еси со мною, та ми даде от древа, и ядох. быт3:13 И рече Господь Бог жене: что сие сотворила еси? И рече жена: змий прельсти мя, и ядох.
*
Лукавство полостью владеет человеком.
Адам обвиняет в своем грехе Бога и жену, а жена — змия.
**
быт3:14 И рече Господь Бог змию: яко сотворил еси сие, проклят ты от всех скотов и от всех зверей земных: на персех твоих и чреве ходити будеши, и землю снеси вся дни живота твоего:
*
Грехопадение показало нетвердость и неустроенность человека в соблюдении заповеди.
Потому, Бог устанавливает дополнительные полезные подвижнику правила.
Ограничивает пределы лукавых помышлений тщеславием и чревоугодием (на персех твоих и чреве ходити будеши) и разумением человека (и землю снеси вся дни живота твоего), чтобы было удобней наблюдать за ними.
**
быт3:15 И вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и между семенем тоя: той твою блюсти будет главу, и ты блюсти будеши его пяту.
*
Бог делает постоянной вражду между лукавыми помышлениями и хранением сердца, нечистыми духами и христианами (вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и между семенем тоя).
Христианам следует наблюдать начало любого помышления (той твою блюсти будет главу).
Следует знать, что лукавая мысль бывает тогда, когда мы надеемся на собственные силы и хвалимся своим богатством (и ты блюсти будеши его пяту).
**
быт3:16 И жене рече: умножая умножу печали твоя и воздыхания твоя: в болезнех родиши чада, и к мужу твоему обращение твое, и той тобою обладати будет.
*
Хранение сердца устраивается многими падениями и восстаниями (умножая умножу печали твоя и воздыхания твоя).
Болезненные переживания порождают верные делания и устроения.
Хранение сердца устраивает ум (к мужу твоему обращение твое), и обратно, ум владеет и устраивает хранение (и той тобою обладати будет).
**
быт3:17 И адаму рече: яко послушал еси гласа жены твоея и ял еси от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси: проклята земля в делех твоих, в печалех снеси тую вся дни живота твоего: быт3:18 терния и волчцы возрастит тебе, и снеси траву селную: быт3:19 и снеси траву селную, дондеже возвратишися в землю, от неяже взят еси: яко земля еси, и в землю отидеши.
*
Нарушение заповеди повредило ум человека.
Если прежде он видел в происходящем красное в видение и доброе в снедь, то сейчас видит одни болезненные переживания (проклята земля в делех твоих, в печалех снеси тую вся дни живота твоего).
Видит происходящее ранящим и горьким (терния и волчцы возрастит тебе).
Все его дела тщетны (и снеси траву селную).
Несмотря на их пустоту, человек должен будет ради них болезненно трудиться, пока не возвратится в землю богопознания (дондеже возвратишися в землю, от неяже взят еси).
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |