[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Размышления о Священном Писании » Евангелие от Матфея » Евангелие от Матфея. Главы. » Мф.8.
Мф.8.
dionisiy1500Дата: Воскресенье, 03.05.2020, 21:09 | Сообщение # 1
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2203
Статус: Offline
Мф.8.

мф8:1 Сшедшу же ему с горы, вслед его идяху народи мнози.
мф8:2 И се, прокажен пришед кланяшеся ему, глаголя: Господи, аще хощеши, можеши мя очистити.
мф8:3 И простер руку Иисус, коснуся ему, глаголя: хощу, очистися. И абие очистися ему проказа.
мф8:4 И глагола ему Иисус: виждь, ни комуже повеждь: но шед покажися иереови и принеси дар, егоже повеле (в законе) моисей, во свидетелство им.


*

Прокаженный есть образ грешника, а проказа есть есть образ растления его естества.

Мы такие все и всегда.

Потому всем и во всякое время прилично приходить к Господу и просить очищения.

Приходить в покаянии и исповедании (кланяшеся).

Следует верить, что Господь хочет нас очистить (хощу, очистися).

*

Господь исцеляет нас упражнением в соблюдении заповедей. 

Не то, чтобы мы упражнялись сами, но Он помогает нам своей благодатью и в падении и в восстании (простер руку Иисус, коснуся ему, глаголя: хощу, очистися).

Когда очистимся не следует красоваться этим перед другими людьми, чтобы не растлить плод подвижничества тщеславием (виждь, ни комуже повеждь), но принесем непорочный плод (послушания или служения или …) священнику на исповеди. 

Будем опасаться тщеславия и на Исповеди. Не станем хвалиться добрым, но промолчим о бывшем зле.

**

мф8:5 Вшедшу же ему в капернаум, приступи к нему сотник, моля его
мф8:6 и глаголя: Господи, отрок мой лежит в дому разслаблен, люте стражда.
мф8:7 И глагола ему Иисус: аз пришед изцелю его.
мф8:8 И отвещав сотник, рече (ему): Господи, несмь достоин, да под кров мой внидеши: но токмо рцы слово, и изцелеет отрок мой:
мф8:9 ибо аз человек есмь под властию, имый под собою воины: и глаголю сему: иди, и идет: и другому: прииди, и приходит: и рабу моему: сотвори сие, и сотворит.
мф8:10 Слышав же Иисус, удивися, и рече грядущым по нем: аминь глаголю вам: ни во израили толики веры обретох.
мф8:11 глаголю же вам, яко мнози от восток и запад приидут и возлягут со авраамом и исааком и иаковом во Царствии небеснем:
мф8:12 сынове же царствия изгнани будут во тму кромешнюю: ту будет плачь и скрежет зубом.
мф8:13 И рече Иисус сотнику: иди, и якоже веровал еси, буди тебе. И изцеле отрок его в той час.


*

Евангелие рассказывает о вере божественным словам, по которой Господь исцеляет разумное делание души.

Такая вера необходима желающему божественной жизни (сотнику).

**

мф8:14 И пришед Иисус в дом петров, виде тещу его лежащу и огнем жегому,
мф8:15 и прикоснуся руце ея, и остави ю огнь: и воста и служаше ему.


*

Петр есть образ твердого соблюдения заповедей учения Ветхого Завета.

Теща Петра есть образ учения Ветхого Завета.

Если смотреть на это учение буквально (с точки зрения иудеев), то оно страстно (огнем жегомо).

Если же смотреть на него, как на явление Христа в человеке, то оно становится возвышенным (воста) и служит спасению (служаше).

**

мф8:16 Позде же бывшу, приведоша к нему бесны многи: и изгна духи словом и вся болящыя изцели:
мф8:17 да сбудется реченное исаием пророком, глаголющим: той недуги нашя прият и болезни понесе.


*

Когда в человеке уменьшается божественный свет (позде же бывшу), то он видит в себе нечистые движения (беснования).

Помолимся о них Христу (приведоша), и тот изгонит их причину (бесов) и исцелит нас.

**

мф8:18 Видев же Иисус многи народы окрест себе, повеле (учеником) ити на он пол.
мф8:19 И приступль един книжник, рече ему: учителю, иду по тебе, аможе аще идеши.
мф8:20 глагола ему Иисус: лиси язвины имут, и птицы небесныя гнезда: Сын же Человеческий не имать где главы подклонити.
мф8:21 Другий же от ученик его рече ему: Господи, повели ми прежде ити и погребсти отца моего.
мф8:22 Иисус же рече ему: гряди по мне и остави мертвых погребсти своя мертвецы.


*

На вещи можно смотреть с разных сторон (он пол). 

Некоторые вещи приличны, если смотреть на них по-человечески, но неправедны с божественной точки зрения.

Например, книжник считает достаточным для спасения знать заповеди, Господь указывает на то, чтобы знать и соблюдать.

Ученик просит разрешить ему соблюсти отеческие обычаи, Господь велит ему быть свободным от них (гряди по мне).

**

мф8:23 И влезшу ему в корабль, по нем идоша ученицы его.
мф8:24 И се, трус велик бысть в мори, якоже кораблю покрыватися волнами: той же спаше.
мф8:25 И пришедше ученицы его возбудиша его, глаголюще: Господи, спаси ны, погибаем.
мф8:26 И глагола им: что страшливи есте, маловери? Тогда востав запрети ветром и морю, и бысть тишина велия.
мф8:27 Человецы же чудишася, глаголюще: кто есть сей, яко и ветри и море послушают его?


*

Корабль, думаю, есть образ Церкви.

В иные времена кажется, что она вот вот погибнет от ложных учений (ветра) и неурядиц житейского моря (волны), а Господь оставил ее попечением (спит).

Когда же Господь запретит и тому и тому, то изменение бури в тишину утверждает веру маловерных.

**

мф8:28 И пришедшу ему на он пол, в страну гергесинскую, сретоста его два бесна от гроб исходяща, люта зело, яко не мощи ни кому минути путем тем.
мф8:29 И се, возописта глаголюща: что нама и тебе, Иисусе Сыне Божий? пришел еси семо прежде времене мучити нас.
мф8:30 Бяше же далече от нею стадо свиний много пасомо.
мф8:31 Беси же моляху его, глаголюще: аще изгониши ны, повели нам ити в стадо свиное.
мф8:32 И рече им: идите. Они же изшедше идоша в стадо свиное: и се, (абие) устремися стадо все по брегу в море, и утопоша в водах.

мф8:33 Пасущии же бежаша, и шедше во град, возвестиша вся, и о бесною.
мф8:34 И се, весь град изыде в сретение Иисусови: и видевше его, молиша, яко дабы прешел от предел их.


*

Гергеса означает глинистый. 

Глина, думаю, есть образ способности человеческого естества принимать и сохранять божественные образы. 

Быть мягким, чтобы божественное принимать, и твердым, чтобы божественное хранить.

Бесы в человеке или противятся божественным словам (что нама и тебе, Иисусе Сыне Божий?), что называют нечестием, или, если человек примет, их забвением. 

Образом забвения, думаю, бывает свинья. Она не отрыгает жвачку (не помнит).

Бог премудро устроил так, что бесы невольно служат нашему спасению. Сначала в том, что противятся Богу, а затем в том, что показывают нам в чем наше свинство.

**


Богу нашему слава. Аминь.
 
Форум » Размышления о Священном Писании » Евангелие от Матфея » Евангелие от Матфея. Главы. » Мф.8.
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: