dionisiy1500 | Дата: Пятница, 06.05.2022, 08:45 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2196
Статус: Offline
| пс89:1 Молитва моисеа человека Божия. пс89:2 Господи, прибежище был еси нам в род и род. пс89:3 Прежде даже горам не быти и создатися земли и вселенней, и от века и до века ты еси. пс89:4 Не отврати человека во смирение, и рекл еси: обратитеся, сынове человечестии. пс89:5 Яко тысяща лет пред очима твоима, Господи, яко день вчерашний, иже мимо иде, и стража нощная. пс89:6 Уничижения их лета будут: утро яко трава мимо идет, утро процветет и прейдет: на вечер отпадет, ожестеет и изсхнет: пс89:7 яко изчезохом гневом твоим, и яростию твоею смутихомся. пс89:8 Положил еси беззакония наша пред тобою, век наш в просвещение лица твоего. пс89:9 Яко вси дние наши оскудеша, и гневом твоим изчезохом: пс89:10 лета наша яко паучина поучахуся: дние лет наших в нихже седмьдесят лет, аще же в силах, осмьдесят лет, и множае их труд и болезнь: яко прииде кротость на ны, и накажемся. пс89:11 Кто весть державу гнева твоего, и от страха твоего ярость твою изчести? пс89:12 Десницу твою тако скажи ми, и окованныя сердцем в мудрости. пс89:13 Обратися, Господи, доколе? и умолен буди на рабы твоя. пс89:14 Исполнихомся заутра милости твоея, Господи, и возрадовахомся и возвеселихомся: пс89:15 во вся дни нашя возвеселихомся, за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая. пс89:16 И призри на рабы твоя и на дела твоя, и настави сыны их. пс89:17 И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи.
**
пс89:1 Молитва моисеа человека Божия.
*
Моисей кротчайший из людей того времени, а потому мудрейший.
Благоразумно использовать смыслы его молитвы.
Такой бывает человеком Божиим.
**
пс89:2 Господи, прибежище был еси нам в род и род.
пс89:3 Прежде даже горам не быти и создатися земли и вселенней, и от века и до века ты еси.
*
Господь есть прибежище людям и Ветхого и Нового Заветов (в род и род) и даже тогда, когда нет никакой твари (от века и до века).
Важная мысль.
**
пс89:4 Не отврати человека во смирение, и рекл еси: обратитеся, сынове человечестии.
*
Человек может смириться с обстоятельствами своей жизни.
Жить подобно животному, а может обратиться к тому, чтобы жить подобно Богу.
Моисей предлагает нам второе.
**
пс89:5 Яко тысяща лет пред очима твоима, Господи, яко день вчерашний, иже мимо иде, и стража нощная.
*
Тысяча лет нашего смирения перед Богом не более чем прошедший день или часть нашего невольного обучения (стража нощная).
**
пс89:6 Уничижения их лета будут: утро яко трава мимо идет, утро процветет и прейдет: на вечер отпадет, ожестеет и изсхнет:
*
Содержание нашего невольного обучения есть наше уничижение вновь и вновь находящее на нас (яко трава мимо идет).
Бог показывает нам воскресение живого и доброго (утро процветет), мы им не пользуемся (и прейдет), потому оно отпадает от источника жизни, лишается жизни (ожестеет) и умирает (и изсхнет).
**
пс89:7 яко изчезохом гневом твоим, и яростию твоею смутихомся.
*
Гнев, думаю, есть кажущиеся непонятными действия, а ярость — их неотступность.
Гнев противен нашим планам, которые потому исчезохом.
Действия разно направлены, потому вызывают смущение нашего разума.
**
пс89:8 Положил еси беззакония наша пред тобою, век наш в просвещение лица твоего.
*
Наши беззакония не дают нам видеть истину.
Напротив, если исправим естество, то просветимся светом божественного лица.
**
пс89:9 Яко вси дние наши оскудеша, и гневом твоим изчезохом:
*
День есть место или время просвещения.
Повреждение нашего естества почти совсем лишило нас света (оскудеша), а обучающие обстоятельства вместо просвещения помрачают нас (исчезохом).
**
пс89:10 лета наша яко паучина поучахуся: дние лет наших в нихже седмьдесят лет, аще же в силах, осмьдесят лет, и множае их труд и болезнь: яко прииде кротость на ны, и накажемся.
*
Лета есть время плодоношения.
Невольное (неразумное) обучение действует сильно по-малу (яко паучина).
Смысл обучения состоит в том, чтобы привести к упражнению в святости (седмьдесят лет) и воскресению (осмьдесят лет).
Длительность обучения умножается трудами и болезнями жизни.
Цель обучения есть разумное восприятие событий и обстоятельств (кротость).
Превратить неразумное обучение в разумное (и накажемся).
**
пс89:11 Кто весть державу гнева твоего, и от страха твоего ярость твою изчести?
*
Страх есть сила соблюдать должное.
Человек неспособен понять устроение невольного обучения (державу гнева) и глубину наказания (ярость).
**
пс89:12 Десницу твою тако скажи ми, и окованныя сердцем в мудрости.
* Десница есть понимание божественной воли.
Научившийся ее понимать имеет мудрое сердце.
**
пс89:13 Обратися, Господи, доколе? и умолен буди на рабы твоя.
*
Господи, не оставляй нас в обучении смирения, но подай понимание происходящего (Закон).
**
пс89:14 Исполнихомся заутра милости твоея, Господи, и возрадовахомся и возвеселихомся:
*
Божественный свет может просветить любого, помочь обрести Бога (возрадовахомся) в устроении обретения (и возвеселихомся).
**
пс89:15 во вся дни нашя возвеселихомся, за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая.
*
Радуемся разумению божественных дел вместо скорбных переживаний неведения.
**
пс89:16 И призри на рабы твоя и на дела твоя, и настави сыны их.
*
Позаботься о тех, кто работает Тебе, об их делании и об их разуме.
**
пс89:17 И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи.
*
Просвети нас божественным светом.
Исправи и наши дела и то, что мы делаем.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |