dionisiy1500 | Дата: Среда, 28.02.2024, 04:33 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2201
Статус: Offline
| лк.18.9-14. Внешнее и внутреннее
Проповедь в Неделю мытаря и фарисея
лк18:9 Рече же и ко другим уповающым собою, яко суть праведницы, и уничижающым прочих, притчу сию: лк18:10 человека два внидоста в церковь помолитися: един фарисей, а другий мытарь. лк18:11 Фарисей же став, сице в себе моляшеся: Боже, хвалу тебе воздаю, яко несмь якоже прочии человецы, хищницы, неправедницы, прелюбодее, или якоже сей мытарь: лк18:12 пощуся двакраты в субботу, десятину даю всего елико притяжу. лк18:13 Мытарь же издалеча стоя, не хотяше ни очию возвести на небо: но бияше перси своя, глаголя: Боже, милостив буди мне грешнику. лк18:14 глаголю вам, яко сниде сей оправдан в дом свой паче онаго: яко всяк возносяйся смирится, смиряяй же себе вознесется.
*
Человек имеет внутреннее и внешнее.
Некоторые люди живут и подвизаются только во внешнем.
Человека, который не подвизается во внутреннем, называют фарисеем.
Такой может иметь в душе страстные движения: чревоугодие, блуд, сребролюбие, гнев, печаль, уныние, тщеславие, гордость (осуждение).
О восьми страстных помышлениях можно прочитать в книге преп. Евагрия.
При этом себя они считают праведниками.
*
Напротив, подвизающиеся во внутреннем, не имеют страстных движений души.
Мытарь не осуждал других, из чего можно понять, что он не имел гордости.
*
Христианину прилично подвизаться и во внешнем и во внутреннем.
Сначала все обычно подвизаются во внешнем, а затем хорошо добавить к этому упражнение во внутреннем.
Упражнение во внешнем оправдывает человека, но мало, а упражнение и во внешнем и во внутреннем — больше.
*
Упражнение во внутреннем называется «трезвением»
Прочитать о нем можно в книге преп. Исихия.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |