dionisiy1500 | Дата: Среда, 17.01.2024, 06:22 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2196
Статус: Offline
| лк.2.40-52. Богословие и делание
лк2:40 Отроча же растяше и крепляшеся духом, исполняяся премудрости: и благодать Божия бе на нем. лк2:41 И хождаста родителя его на всяко лето во Иерусалим в праздник пасхи.
*
Лето, думаю, есть образ времени плодоношения.
Святое семейство, думаю, есть образ устроения христианина.
Иосиф устроения ума, Мария — жизни, Иисус — божественного присутствия.
Возрастает присутствие Господа в человеке подвижнической жизнью в соблюдении большей чистоты (назарет).
Для возрастания христианину следует в приличное время участвовать в Таинствах Исповедания (во иерусалим) и Причастия (в праздник Пасхи).
**
лк2:42 И егда бысть двоюнадесяти лету, восходящым им во Иерусалим по обычаю праздника, лк2:43 и скончавшым дни, и возвращающимася има, оста отрок Иисус во Иерусалиме: и не разуме иосиф и Мати его: лк2:44 мневша же его в дружине суща, преидоста дне путь, и искаста его во сродницех и в знаемых: лк2:45 и не обретша его, возвратистася во Иерусалим, взыскающа его. лк2:46 И бысть по триех днех, обретоста его в церкви, седящаго посреде учителей, и послушающаго их, и вопрошающаго их: лк2:47 ужасахуся же вси послушающии его о разуме и о ответех его. лк2:48 И видевша его, дивистася: и к нему Мати его рече: чадо, что сотвори нама тако? се, отец твой и аз боляща искахома тебе. лк2:49 И рече к нима: что яко искаста мене? не веста ли, яко в тех, яже Отца моего, достоит быти ми? лк2:50 И та не разуместа глагола, егоже глагола има. лк2:51 И сниде с нима и прииде в назарет: и бе повинуяся има. И Мати его соблюдаше вся глаголы сия в сердцы своем. лк2:52 И Иисус преспеваше премудростию и возрастом и благодатию у Бога и человек.
*
В приличное время христианин должен изменить свое мнение об общении со Христом (оста отрок Иисус во Иерусалиме).
Видеть его не только в поедании Его Тела и Крови, но и в переживании происходящего.
Такое возможно в мирном расположении духа (возвратистася во Иерусалим, взыскающа его) и после воскресения (по триех днех, обретоста его в церкви).
О переживании происходящего можно узнать из размышлений учителей (седящаго посреде учителей, и послушающаго их, и вопрошающаго их).
Происходящее нам бывает непонятно (ужасахуся же вси послушающии его о разуме и о ответех его), но необходимо для спасения (что яко искаста мене? не веста ли, яко в тех, яже Отца моего, достоит быти ми?).
Происходящее непонятно до воскресения и обретения Духа (та не разуместа глагола, егоже глагола има).
*
Чтобы воскреснуть духом, следует подвизаться (и сниде с нима и прииде в назарет) в особенностях разумений и деланий (и бе повинуяся има) в стяжании сердечных навыков (и Мати его соблюдаше вся глаголы сия в сердцы своем.).
*
Иисус есть совершенный Бог и совершенный человек.
Он есть образ (первенец) для всякого христианина.
Ради этого христианин плодоносит (преспеваше) в себе мудрость, высоту образов жизни и красоту общения.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |