dionisiy1500 | Дата: Вторник, 12.12.2023, 10:13 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2203
Статус: Offline
| лк.1.5-17. Явление божественной благодати
лк1:5 Бысть во дни ирода царя иудейска, иерей некий, именем захариа, от дневныя чреды авиани: и жена его от дщерей аароновех, и имя ей елисаветь. лк1:6 Беста же праведна оба пред Богом, ходяща во всех заповедех и оправданиих Господних безпорочна. лк1:7 И не бе има чада, понеже елисаветь бе неплоды, и оба заматоревша во днех своих беста. лк1:8 Бысть же служащу ему в чину чреды своея пред Богом, лк1:9 по обычаю священничества ключися ему покадити вшедшу в церковь Господню: лк1:10 и все множество людий бе молитву дея вне, в год фимиама: лк1:11 явися же ему ангел Господень, стоя о десную олтаря кадилнаго: лк1:12 и смутися захариа видев, и страх нападе нань. лк1:13 Рече же к нему ангел: не бойся, захарие: зане услышана бысть молитва твоя, и жена твоя елисаветь родит сына тебе, и наречеши имя ему иоанн: лк1:14 и будет тебе радость и веселие, и мнози о рождестве его возрадуются: лк1:15 будет бо велий пред Господем: и вина и сикера не имать пити, и Духа святаго исполнится еще из чрева матере своея: лк1:16 и многих от сынов израилевых обратит ко Господу Богу их: лк1:17 и той предидет пред ним духом и силою илииною, обратити сердца отцем на чада, и противныя в мудрости праведных, уготовати Господеви люди совершены.
*
Иуда (хвалите Иегову).
Ирод (толкуют: кожаный).
*
Авия (Иегова есть отец).
Захария (кого Иегова вспомнил).
Елисавета (служащая Богу).
Гавриил (сила Божия).
Иоанн (божия благодать).
*
лк1:5 Бысть во дни ирода царя иудейска, иерей некий, именем захариа, от дневныя чреды авиани: и жена его от дщерей аароновех, и имя ей елисаветь. лк1:6 Беста же праведна оба пред Богом, ходяща во всех заповедех и оправданиих Господних безпорочна. лк1:7 И не бе има чада, понеже елисаветь бе неплоды, и оба заматоревша во днех своих беста.
*
Иудея есть образ людей хвалящих Сущего.
В помощь этому хвалению совершается богослужение.
Если в Иудеи царствует Ирод (кожаный), то богослужение совершается телесно.
*
Телесное богослужение, мнение (захария) и жизнь (елисавета), пусть они праведны и непорочны, бывают бесплодны несмотря на продолжительность.
**
лк1:8 Бысть же служащу ему в чину чреды своея пред Богом, лк1:9 по обычаю священничества ключися ему покадити вшедшу в церковь Господню: лк1:10 и все множество людий бе молитву дея вне, в год фимиама: лк1:11 явися же ему ангел Господень, стоя о десную олтаря кадилнаго: лк1:12 и смутися захариа видев, и страх нападе нань.
*
Фимиам, думаю, есть образ добродетели, а каждение есть образ принесения Богу жертвы добродетели.
Когда человек принесет Богу образ добродетели (каждение фимиама), то Господь посылает к нему ангела — явление божественной силы (гавриил).
Место явления силы указывает на то, что Богу следует приносить не образ добродетели, но саму добродетель (явися же ему ангел Господень, стоя о десную олтаря кадилнаго).
Божественная сила является приносящему пусть образ, но добродетели.
Люди молятся о чем-то своем, совсем не о добродетели. Потому им ангел не является.
Божественная сила противна обычному устроению человека, потому вызывает в нем смущение и страх будущего мучения.
**
лк1:13 Рече же к нему ангел: не бойся, захарие: зане услышана бысть молитва твоя, и жена твоя елисаветь родит сына тебе, и наречеши имя ему иоанн: лк1:14 и будет тебе радость и веселие, и мнози о рождестве его возрадуются: лк1:15 будет бо велий пред Господем: и вина и сикера не имать пити, и Духа святаго исполнится еще из чрева матере своея: лк1:16 и многих от сынов израилевых обратит ко Господу Богу их: лк1:17 и той предидет пред ним духом и силою илииною, обратити сердца отцем на чада, и противныя в мудрости праведных, уготовати Господеви люди совершены.
*
Божественная сила избавляет от страха (не бойся, захарие) обетованием явления в его жизни божественной благодати (жена твоя елисаветь родит сына тебе, и наречеши имя ему иоанн).
Благодать (иоанн) доставит радость и ему и многим другим.
Будет велика в приобретении божественных совершенств (пред Господем), бесстрастна (и вина и сикера не имать пити) и исполнена Святым Духом еще в сокровенности.
Назначение ее в том, чтобы обратить верующих (сынов израилевых) к упражнению в божественной сущности (и многих от сынов израилевых обратит ко Господу Богу их).
Она предшествует Господу силой и духом илии в том, чтобы обратить к Сыну (обратити сердца отцем на чада), и избавить от беззаконий (и противныя в мудрости праведных).
«обратите сердца Отцем на чада=сделатъ своими убеждениями так, что чада будут обращаться к Богу с таким же сердцем, как и отцы (Авраам, Исаак, Иаков); что подтверждается и синонимическим выражением: — и противныя (обратит) в (=к) мудрости праведных»
Совершенно приготовить к богопознанию (уготовати Господеви люди совершены).
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |