dionisiy1500 | Дата: Понедельник, 04.12.2023, 07:38 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2194
Статус: Offline
| мк.16.1-8. Внутренний человек
мк16:1 И минувшей субботе, мариа магдалина и мариа иаковля и саломиа купиша ароматы, да пришедшя помажут Иисуса. мк16:2 И зело заутра во едину от суббот приидоша на гроб, возсиявшу солнцу, мк16:3 и глаголаху к себе: кто отвалит нам камень от дверий гроба? мк16:4 И воззревшя видеша, яко отвален бе камень: бе бо велий зело. мк16:5 И вшедшя во гроб, видеша юношу седяща в десных, одеяна во одежду белу: и ужасошася. мк16:6 Он же глагола им: не ужасайтеся: Иисуса ищете назарянина распятаго: воста, несть зде: се, место, идеже положиша его: мк16:7 но идите, рцыте учеником его и петрови, яко варяет вы в галилеи: тамо его видите, якоже рече вам. мк16:8 И изшедшя бежаша от гроба: имяше же их трепет и ужас: и ни комуже ничтоже реша: бояхубося.
*
«Мариа магдалина и мариа иаковля и саломиа», думаю, есть особенное устроение подвижнической жизни (жена).
Так устроенный подвижник желает помазать Христа (в себе) явлением божественных совершенств (купиша ароматы).
Желает после упокоения от человеческого (минувшей субботе).
Приступает к своему сердцу (гробу) просвещаемый божественным светом (приидоша на гроб, возсиявшу солнцу).
Желающий помощи в избавлении от грехов (глаголаху к себе: кто отвалит нам камень от дверий гроба?) и имеющий их оставление (воззревшя видеша, яко отвален бе камень) несмотря на их множество и величество (бе бо велий зело).
Видит свой подвиг в созерцании божественных совершенств (видеша юношу седяща в десных), суть в совершенном учении о богопознании (одеяна во одежду белу).
В оставлении при этом собственных движений (и ужасошася).
*
Созерцание учит не оставаться единственно в бездействии (не ужасайтеся).
Сердце человека не есть Христос, но место, где его положиша.
Найти Христа можно упражнением в смыслах «израильских селений» (идите, рцыте учеником его и петрови, яко варяет вы в галилеи: тамо его видите, якоже рече вам).
Так следует действовать самому и учить этому других учеников.
*
Пережитое в сердце вызывает неизреченное изменение (имяше же их трепет и ужас), которое до времени хранится молчанием (и ни комуже ничтоже реша).
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |