dionisiy1500 | Дата: Понедельник, 04.12.2023, 07:25 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2194
Статус: Offline
| мк.15.22-39. Крест
мк15:22 И приведоша его на голгофу место, еже есть сказаемо лобное место. мк15:23 И даяху ему пити есмирнисмено вино: он же не прият. мк15:24 И распеншии его разделиша ризы его, метающе жребий о них, кто что возмет. мк15:25 Бе же час третий, и распяша его. мк15:26 И бе написание вины его написано: Царь иудейск. мк15:27 И с ним распяша два разбойника, единаго о десную и единаго о шуюю его. мк15:28 И сбыстся писание, еже глаголет: и со беззаконными вменися. мк15:29 И мимоходящии хуляху его, покивающе главами своими и глаголюще: уа, разоряяй церковь и треми денми созидаяй, мк15:30 спасися сам и сниди со креста. мк15:31 Такожде и архиерее ругающеся, друг ко другу с книжники глаголаху: ины спасе, себе ли не может спасти? мк15:32 Христос, Царь израилев, да снидет ныне со креста, да видим и веру имем ему. И распятая с ним поношаста ему. мк15:33 Бывшу же часу шестому, тма бысть по всей земли до часа девятаго. мк15:34 И в час девятый возопи Иисус гласом велиим, глаголя: елои, елои, лама савахфани? еже есть сказаемо: Боже мой, Боже мой, почто мя оставил еси? мк15:35 И нецыи от предстоящих слышавше, глаголаху: се, илию гласит. мк15:36 Тек же един, и наполнив губу оцта, и возложь на трость, напаяше его, глаголя: оставите, да видим, аще приидет илиа сняти его. мк15:37 Иисус же пущь глас велий, издше. мк15:38 И завеса церковная раздрася на двое, свыше до низу. мк15:39 Видев же сотник стояй прямо ему, яко тако возопив издше, рече: воистинну Человек сей Сын бе Божий.
**
мк15:22 И приведоша его на голгофу место, еже есть сказаемо лобное место.
*
Имя места распятия «Голгофа», думаю, указывает на «место божества» в человеке.
«Голова адама»
**
мк15:23 И даяху ему пити есмирнисмено вино: он же не прият.
*
Смирна одурманивает.
Пребывание в «месте божества» должно быть для человека разумно.
**
мк15:24 И распеншии его разделиша ризы его, метающе жребий о них, кто что возмет.
*
Каждому участнику Таинства, Господь определяет часть своего учения, в котором он будет искушен.
Воплощение, царство, священство, созерцание.
**
мк15:25 Бе же час третий, и распяша его.
*
Устанавливаются новые законы бытия.
Тропарь третьего часа: «… и обнови нас молящихся Тебе»
**
мк15:26 И бе написание вины его написано: Царь иудейск.
*
Имя «иуда» означает «хвалите Иегову (Сущего)»
*
Господь, как царь, определяет законы Сущего и исполнение их.
Устраивает механизм упражнения в приобретении божественных совершенств.
**
мк15:27 И с ним распяша два разбойника, единаго о десную и единаго о шуюю его. мк15:28 И сбыстся писание, еже глаголет: и со беззаконными вменися.
*
Нечестивые не чтут Бога (не верят), а беззаконные на словах чтут (верят), но заповеди соблюдают не всегда.
«Со беззаконными вменися», думаю, означает, что Господь пребывает с христианами, которые подвизаются в приобретении соответствующих навыков.
С теми, кто сознает свое беззаконие (о десную), и с теми, кто еще не сознает (о шуюю).
**
мк15:29 И мимоходящии хуляху его, покивающе главами своими и глаголюще: уа, разоряяй церковь и треми денми созидаяй, мк15:30 спасися сам и сниди со креста. мк15:31 Такожде и архиерее ругающеся, друг ко другу с книжники глаголаху: ины спасе, себе ли не может спасти? мк15:32 Христос, Царь израилев, да снидет ныне со креста, да видим и веру имем ему. И распятая с ним поношаста ему.
*
Непонимающие божественных судеб и духовного спасения хулят Крест (мимоходящие).
Такими могут быть и руководители Церкви и Книжники.
**
мк15:33 Бывшу же часу шестому, тма бысть по всей земли до часа девятаго.
*
Смыслы часов:
Первого часа — воззвание, третьего — обновление, шестого — оставление, девятого — избавление от плотского мудрования.
*
От оставления до избавления человек не понимает происходящего (бывшу же часу шестому, тма бысть по всей земли до часа девятаго).
**
мк15:34 И в час девятый возопи Иисус гласом велиим, глаголя: елои, елои, лама савахфани? еже есть сказаемо: Боже мой, Боже мой, почто мя оставил еси? мк15:35 И нецыи от предстоящих слышавше, глаголаху: се, илию гласит. мк15:36 Тек же един, и наполнив губу оцта, и возложь на трость, напаяше его, глаголя: оставите, да видим, аще приидет илиа сняти его. мк15:37 Иисус же пущь глас велий, издше.
*
Господь Иисус просит Отца указать ему причину продолжения мучений (Боже мой, Боже мой, почто мя оставил еси?).
Мучения не в телесной скорби, но в оставлении общения (почто мя оставил еси?).
*
Живущие же в плоти понимают его прошение, как желание избавиться от телесной скорби.
Подобно тому, как илия избавил израиль от бездождия.
*
«Оцет», полагают, есть кислое сухое вино, которое хорошо утоляет жажду.
Думаю, есть образ переживания общения с Небесным Отцом.
Образ убедительного (кислое) утешения (вино) в послушании (сухое).
**
мк15:38 И завеса церковная раздрася на двое, свыше до низу.
*
Для всех (больших и малых) открывается доступ к Богу (в божественную славу).
**
мк15:39 Видев же сотник стояй прямо ему, яко тако возопив издше, рече: воистинну Человек сей Сын бе Божий.
*
Сотник (чувственное, умопостигаемое, божественное), думаю, есть образ упражняющегося с божественных совершенствах.
Такой понимает, что значит быть сыном Небесного Отца.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |