dionisiy1500 | Дата: Среда, 31.01.2024, 11:29 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2194
Статус: Offline
| Деян.12.1-11. Плотское мудрование
Во вторник служба Антонию Великому, которого я очень почитаю. Бог же поставил меня служить в понедельник, когда вспоминаем «Поклонение честным веригам апостола Петра» Думаю, об этом полезно вспомнить и мне и другим.
*
деян12:1 Во оно же время возложи ирод царь руце озлобити некия иже от Церкве, деян12:2 уби же иакова, брата иоаннова, мечем: деян12:3 и видев, яко годе есть иудеем, приложи яти и петра: бяху же дние опресночнии: деян12:4 егоже и емь всади в темницу, предав четырем четверицам воинов стрещи его, хотя по пасце извести его к людем. деян12:5 И убо петра стрежаху в темнице: молитва же бе прилежна бываемая от Церкве к Богу о нем. деян12:6 Егда же хотяше его извести ирод, в нощи той бе петр спя между двема воинома, связан (железнома) ужема двема, стражие же пред дверьми стрежаху темницы. деян12:7 И се, ангел Господень предста, и свет возсия в храмине: толкнув же в ребра петра, воздвиже его, глаголя: востани вскоре. И спадоша ему ужя (железная) с руку. деян12:8 Рече же ангел к нему: препояшися и вступи в плесницы твоя. Сотвори же тако. И глагола ему: облецыся в ризу твою и последствуй ми. деян12:9 И изшед вслед его идяше и не ведаше, яко истина есть бывшее от ангела, мняше же видение зрети. деян12:10 Прошедша же первую стражу и вторую, приидоста ко вратом железным, вводящым во град, яже о себе отверзошася има: и изшедша преидоста стогну едину, и абие отступи ангел от него. деян12:11 И петр быв в себе, рече: ныне вем воистинну, яко посла Бог ангела своего и изят мя из руки иродовы и от всего чаяния людий иудейских.
*
Максим Исповедник:
Верный и деятельный ум , будучи схвачен, подобно Петру, Иродом, или «кожаным законом», - ибо Ирод толкуется как «кожаный» , - то есть мудрованием плоти , запирается под двумя стражами и за одной железной дверью, подвергаясь борению от действенного проявления страстей и от сознательной склонности воли к страсти . Пройдя их, словно стражи или заставы, благодаря учению деятельного любомудрия, как при помощи Ангела, он приходит к железным воротам, ведущим в город, то есть к твердой, суровой и непреоборимой привязанности чувств к чувственным [вещам]. Ее открывает учение естественного созерцания в духе, само собой и без страха отсылающее ум, свободный от неистовства Ирода, к сродному умопостигаемому бытию.
*
Великая беда «плотское мудрование.
*
Церковь ежедневно молится об избавлении от него:
Иже в девятый час / нас ради плотию смерть вкусивый, / умертви плоти нашея мудрование, / Христе Боже, и спаси нас. Да приближится моление мое пред Тя, Господи, по словеси Твоему вразуми мя. Да внидет прошение мое пред Тя, Господи, по словеси Твоему избави мя.
*
Хорошо если будем помнить об этом и прилежно молиться Господу.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |