dionisiy1500 | Дата: Вторник, 13.05.2014, 05:45 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2196
Статус: Offline
| Мк.6.14-29.
14 И услыша царь ирод: яве бо бысть имя его: и глаголаше, яко иоанн креститель от мертвых воста, и сего ради силы деются о нем. 15 Инии глаголаху, яко илиа есть: инии же глаголаху, яко пророк есть, или яко един от пророк. 16 Слышав же ирод рече, яко, егоже аз усекнух иоанна, той есть: той воста от мертвых. 17 Той бо ирод послав, ят иоанна и связа его в темнице, иродиады ради жены филиппа брата своего, яко оженися ею. 18 Глаголаше бо иоанн иродови: не достоит тебе имети жену (филиппа) брата твоего. 19 Иродиа же гневашеся на него и хотяше его убити: и не можаше. 20 Ирод бо бояшеся иоанна, ведый его мужа праведна и свята, и соблюдаше его: и послушав его, многа творяше, и в сладость его послушаше. 21 И приключшуся дню потребну, егда ирод рождеству своему вечерю творяше князем своим и тысящником и старейшинам галилейским: 22 и вшедши дщерь тоя иродиады, и плясавши, и угождши иродови и возлежащым с ним, рече царь девице: проси у мене егоже аще хощеши, и дам ти. 23 И клятся ей: яко егоже аще попросиши у мене, дам ти, и до пол царствия моего. 24 Она же изшедши рече матери своей: чесо прошу? Она же рече: главы иоанна крестителя. 25 И вшедши абие со тщанием к царю, просяше, глаголющи: хощу, да ми даси от него на блюде главу иоанна крестителя. 26 И прискорбен быв царь, клятвы (же) ради и за возлежащих с ним не восхоте отрещи ей. 27 И абие послав царь спекулатора, повеле принести главу его. 28 Он же шед усекну его в темнице, и принесе главу его на блюде, и даде ю девице: и девица даде ю матери своей. 29 И слышавше ученицы его, приидоша и взяша труп его, и положиша его во гробе.
***
В христианине (в галилее), думаю, должен царствовать Ум Христов. Правда, пока это видим в себе не всегда. Часто бывает так, что в нас царствует ум плотский и вещественный (ирод=кожаный).
Предлагаемый текст Евангелия показывает, что может быть с нами, если мы не будем бороться со страстями.
***
Христианин должен учиться быть праведным в своих действиях (в жизни).
Для этого он должен слушать свою совесть и следовать ее велениям.
«Ирод бо бояшеся иоанна, ведый его мужа праведна и свята, и соблюдаше его: и послушав его, многа творяше, и в сладость его послушаше»
Если язычнику (филипп) не удивительно иметь в жизни страстные движения (иродиада), то они совершенно неприличны христианину.
«не достоит тебе имети жену (филиппа) брата твоего»
***
Если христианин полюбит страсть (иродиаду), то он больше не повинуется гласу совести. Не только не повинуется, но и не хочет слышать, а потому перестает слушать.
«Той бо ирод послав, ят иоанна и связа его в темнице»
В человеке, увлеченном страстью, уже властвует не ум, но страсть.
Страсти неразумны и подобны диким зверям. Не успокоятся, пока не уничтожат совесть (своего противника) вовсе.
«Иродиа же гневашеся на него и хотяше его убити»
Когда страсть (иродиада) возобладает человеком, то использует в своих целях силу разума для окончательного убиения совести. Человек становится «мудрым на зло»
«21 И приключшуся дню потребну, егда ирод рождеству своему вечерю творяше князем своим и тысящником и старейшинам галилейским: 22 и вшедши дщерь тоя иродиады, и плясавши, и угождши иродови и возлежащым с ним, рече царь девице: проси у мене егоже аще хощеши, и дам ти. 23 И клятся ей: яко егоже аще попросиши у мене, дам ти, и до пол царствия моего. 24 Она же изшедши рече матери своей: чесо прошу? Она же рече: главы иоанна крестителя. 25 И вшедши абие со тщанием к царю, просяше, глаголющи: хощу, да ми даси от него на блюде главу иоанна крестителя. 26 И прискорбен быв царь, клятвы (же) ради и за возлежащих с ним не восхоте отрещи ей. 27 И абие послав царь спекулатора, повеле принести главу его»
В результате, человек знает о покаянии, но лишен его действия.
«и принесе главу его на блюде, и даде ю девице: и девица даде ю матери своей»
***
Постараемся быть, не иродом, но учениками Крестителя, чтобы иметь силу и действие покаяния.
«И слышавше ученицы его, приидоша и взяша труп его, и положиша его во гробе»
***
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |