[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Размышления о Священном Писании » Евангелие от Марка » Мк.2.
Мк.2.
dionisiy1500Дата: Вторник, 22.04.2014, 05:46 | Сообщение # 1
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2196
Статус: Offline
Мк.2.

1 И вниде паки в капернаум по днех: и слышано бысть, яко в дому есть.
2 И абие собрашася мнози, якоже ктому не вмещатися ни при дверех: и глаголаше им слово.
3 И приидоша к нему носяще разслабленна (жилами), носима четырми:
4 и не могущым приближитися к нему народа ради, открыша покров, идеже бе, и прокопавше свесиша одр, на немже разслабленный лежаше.
5 Видев же Иисус веру их, глагола разслабленному: чадо, отпущаются тебе греси твои.
6 Бяху же нецыи от книжник ту седяще и помышляюще в сердцах своих:
7 что сей тако глаголет хулы? кто может оставляти грехи, токмо един Бог?
8 И абие разумев Иисус духом своим, яко тако тии помышляют в себе, рече им: что сия помышляете в сердцах ваших?
9 что есть удобее? рещи разслабленному: отпущаются тебе греси? или рещи: востани, и возми одр твой, и ходи?
10 но да увесте, яко власть имать Сын Человеческий на земли отпущати грехи: глагола разслабленному:
11 тебе глаголю: востани, и возми одр твой, и иди в дом твой.
12 И воста абие, и взем одр, изыде пред всеми: яко дивитися всем и славити Бога, глаголющым, яко николиже тако видехом.


Человек может придти в церковное собрание, а может в собственное сердце (во внутреннего человека).

В собрание входят обычным порядком, а во внутреннего человека верой.

В собрании Господь исцеляет человека от недугов и беснования, а во внутреннем человеке оставляет человеку грехи.

Условие: вера в смыслы Евангелия.

Знамением оставления грехов является обретение власти над обстоятельствами жизни.


***

13 И изыде паки к морю: и весь народ идяше к нему, и учаше их.

Человек основан «на морях» и уготован «на реках» Потому после каждого обучения следует скорректировать основания.

***

14 И мимогрядый виде левию алфеова, седяща на мытнице, и глагола ему: по мне гряди. И востав вслед его иде.

Левий – привязанность.

Алфей – ученый вождь.

Левий Алфеев, думаю, есть образ человека, приверженного к тому, чтобы учиться. Господь определил ему новый предмет науки: «по мне гряди»  Тот послушался.

***


15 И бысть возлежащу ему в дому его, и мнози мытари и грешницы возлежаху со Иисусом и со ученики его: бяху бо мнози, и по нем идоша.
16 И книжницы и фарисее, видевше его ядуща с мытари и грешники, глаголаху учеником его: что яко с мытари и грешники яст и пиет?
17 И слышав Иисус глагола им: не требуют здравии врача, но болящии: не приидох призвати праведники, но грешники на покаяние.


Мытари, думаю, есть образ людей, извлекающих из того, что с ними случается, нечто полезное для себя. Среди «мытарей» встречаются «грешники» – те, кто могут извлекать полезное даже из своих грехов. Господь бывает с ними. Зачем? Учит их «идти по Нему» 

***

18 И бяху ученицы иоанновы и фарисейстии постящеся. И приидоша и глаголаша ему: почто ученицы иоанновы и фарисейстии постятся, а твои ученицы не постятся?
19 И рече им Иисус: еда могут сынове брачнии, дондеже жених с ними есть, поститися? елико время с собою имут жениха, не могут поститися:
20 приидут же дние, егда отимется от них жених, и тогда постятся в тыя дни:


Пост есть воздержание от пищи, питья или каких-либо действий.

Пока мы выполняем заповедь, то, как бы имеем с собой Бога. Когда же перестанем выполнять, то Бог уже не будет с нами. Потому тогда должны будем воздерживаться от тех действий, которыми заповедь нарушается.


***

21 и никтоже приложения плата небелена пришивает к ризе ветсе: аще ли же ни, возмет конец его новое от ветхаго, и горша дира будет:

Думаю, «плат небелен» есть образ необученного естества. Потому, пока человек не обучится бесстрастию, ему не следует упражняться в смыслах Ветхого Завета, иначе страстность ветхозаветных образов приведет его в еще большее расстройство.

22 и никтоже вливает вина нова в мехи ветхи: аще ли же ни, просадит вино новое мехи, и вино пролиется, и меси погибнут: но вино новое в мехи новы влияти.

Новое вино, думаю, есть образ Святого Духа. Ветхие мехи – иудейское понимание образов Ветхого завета, новые мехи – христианское понимание.

***

23 И бысть мимоходити ему в субботы сквозе сеяния, и начаша ученицы его путь творити, востерзающе класы.
24 И фарисее глаголаху ему: виждь, что творят в субботы, егоже не достоит?
25 И той глаголаше им: несте ли николиже чли, что сотвори давид, егда требование име и взалка сам и иже с ним?
26 како вниде в дом Божий при авиафаре архиереи, и хлебы предложения снеде, ихже не достояше ясти токмо иереем, и даде и сущым с ним?
27 И глаголаше им: суббота человека ради бысть, а не человек субботы ради:
28 темже господь есть Сын Человеческий и субботе.


Различие пониманий особенно видим в отношении к смыслу субботы.

Суббота есть образ покоя от дел. Впрочем, не всех, но проклятых Богом. Первый образ такого покоя есть Ной.

Когда человек упокоится от недолжного, то упражняется в должном.  В познании Бога.  В истинном покое.  В исполнении заповедей.


***


Богу нашему слава. Аминь.
 
Форум » Размышления о Священном Писании » Евангелие от Марка » Мк.2.
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: