dionisiy1500 | Дата: Вторник, 22.04.2014, 05:46 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2196
Статус: Offline
| Мк.2.
1 И вниде паки в капернаум по днех: и слышано бысть, яко в дому есть. 2 И абие собрашася мнози, якоже ктому не вмещатися ни при дверех: и глаголаше им слово. 3 И приидоша к нему носяще разслабленна (жилами), носима четырми: 4 и не могущым приближитися к нему народа ради, открыша покров, идеже бе, и прокопавше свесиша одр, на немже разслабленный лежаше. 5 Видев же Иисус веру их, глагола разслабленному: чадо, отпущаются тебе греси твои. 6 Бяху же нецыи от книжник ту седяще и помышляюще в сердцах своих: 7 что сей тако глаголет хулы? кто может оставляти грехи, токмо един Бог? 8 И абие разумев Иисус духом своим, яко тако тии помышляют в себе, рече им: что сия помышляете в сердцах ваших? 9 что есть удобее? рещи разслабленному: отпущаются тебе греси? или рещи: востани, и возми одр твой, и ходи? 10 но да увесте, яко власть имать Сын Человеческий на земли отпущати грехи: глагола разслабленному: 11 тебе глаголю: востани, и возми одр твой, и иди в дом твой. 12 И воста абие, и взем одр, изыде пред всеми: яко дивитися всем и славити Бога, глаголющым, яко николиже тако видехом.
Человек может придти в церковное собрание, а может в собственное сердце (во внутреннего человека).
В собрание входят обычным порядком, а во внутреннего человека верой.
В собрании Господь исцеляет человека от недугов и беснования, а во внутреннем человеке оставляет человеку грехи.
Условие: вера в смыслы Евангелия.
Знамением оставления грехов является обретение власти над обстоятельствами жизни.
***
13 И изыде паки к морю: и весь народ идяше к нему, и учаше их.
Человек основан «на морях» и уготован «на реках» Потому после каждого обучения следует скорректировать основания.
***
14 И мимогрядый виде левию алфеова, седяща на мытнице, и глагола ему: по мне гряди. И востав вслед его иде.
Левий – привязанность.
Алфей – ученый вождь.
Левий Алфеев, думаю, есть образ человека, приверженного к тому, чтобы учиться. Господь определил ему новый предмет науки: «по мне гряди» Тот послушался.
***
15 И бысть возлежащу ему в дому его, и мнози мытари и грешницы возлежаху со Иисусом и со ученики его: бяху бо мнози, и по нем идоша. 16 И книжницы и фарисее, видевше его ядуща с мытари и грешники, глаголаху учеником его: что яко с мытари и грешники яст и пиет? 17 И слышав Иисус глагола им: не требуют здравии врача, но болящии: не приидох призвати праведники, но грешники на покаяние.
Мытари, думаю, есть образ людей, извлекающих из того, что с ними случается, нечто полезное для себя. Среди «мытарей» встречаются «грешники» – те, кто могут извлекать полезное даже из своих грехов. Господь бывает с ними. Зачем? Учит их «идти по Нему»
***
18 И бяху ученицы иоанновы и фарисейстии постящеся. И приидоша и глаголаша ему: почто ученицы иоанновы и фарисейстии постятся, а твои ученицы не постятся? 19 И рече им Иисус: еда могут сынове брачнии, дондеже жених с ними есть, поститися? елико время с собою имут жениха, не могут поститися: 20 приидут же дние, егда отимется от них жених, и тогда постятся в тыя дни:
Пост есть воздержание от пищи, питья или каких-либо действий.
Пока мы выполняем заповедь, то, как бы имеем с собой Бога. Когда же перестанем выполнять, то Бог уже не будет с нами. Потому тогда должны будем воздерживаться от тех действий, которыми заповедь нарушается.
***
21 и никтоже приложения плата небелена пришивает к ризе ветсе: аще ли же ни, возмет конец его новое от ветхаго, и горша дира будет:
Думаю, «плат небелен» есть образ необученного естества. Потому, пока человек не обучится бесстрастию, ему не следует упражняться в смыслах Ветхого Завета, иначе страстность ветхозаветных образов приведет его в еще большее расстройство.
22 и никтоже вливает вина нова в мехи ветхи: аще ли же ни, просадит вино новое мехи, и вино пролиется, и меси погибнут: но вино новое в мехи новы влияти.
Новое вино, думаю, есть образ Святого Духа. Ветхие мехи – иудейское понимание образов Ветхого завета, новые мехи – христианское понимание.
***
23 И бысть мимоходити ему в субботы сквозе сеяния, и начаша ученицы его путь творити, востерзающе класы. 24 И фарисее глаголаху ему: виждь, что творят в субботы, егоже не достоит? 25 И той глаголаше им: несте ли николиже чли, что сотвори давид, егда требование име и взалка сам и иже с ним? 26 како вниде в дом Божий при авиафаре архиереи, и хлебы предложения снеде, ихже не достояше ясти токмо иереем, и даде и сущым с ним? 27 И глаголаше им: суббота человека ради бысть, а не человек субботы ради: 28 темже господь есть Сын Человеческий и субботе.
Различие пониманий особенно видим в отношении к смыслу субботы.
Суббота есть образ покоя от дел. Впрочем, не всех, но проклятых Богом. Первый образ такого покоя есть Ной.
Когда человек упокоится от недолжного, то упражняется в должном. В познании Бога. В истинном покое. В исполнении заповедей.
***
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |