dionisiy | Дата: Вторник, 05.03.2013, 12:27 | Сообщение # 1 |
Admin
Группа: Администраторы
Сообщений: 651
Статус: Offline
| Мф.13.1-17.
1 В день же той изшед Иисус из дому, седяше при мори. 2 И собрашася к нему народи мнози, якоже ему в корабль влезти и сести: и весь народ на брезе стояше. 3 И глагола им притчами много, глаголя: се, изыде сеяй, да сеет: 4 и сеющу ему, ова падоша при пути, и приидоша птицы и позобаша я: 5 другая же падоша на каменных, идеже не имеяху земли многи, и абие прозябоша, зане не имеяху глубины земли: 6 солнцу же возсиявшу присвянуша, и зане не имеяху корения, изсхоша: 7 другая же падоша в тернии, и взыде терние и подави их: 8 другая же падоша на земли добрей и даяху плод, ово убо сто, ово же шестьдесят, ово же тридесять: 9 имеяй ушы слышати да слышит. 10 И приступивше ученицы (его) рекоша ему: почто притчами глаголеши им? 11 Он же отвещав рече им: яко вам дано есть разумети тайны Царствия небеснаго, онем же не дано есть: 12 иже бо имать, дастся ему и преизбудет (ему): а иже не имать, и еже имать, возмется от него: 13 сего ради в притчах глаголю им, яко видяще не видят, и слышаще не слышат, ни разумеют: 14 и сбывается в них пророчество исаиино, глаголющее: слухом услышите, и не имате разумети: и зряще узрите, и не имате видети: 15 отолсте бо сердце людий сих, и ушима тяжко слышаша, и очи свои смежиша, да не когда узрят очима, и ушима услышат, и сердцем уразумеют, и обратятся, и изцелю их. 16 Ваша же блаженна очеса, яко видят, и уши ваши, яко слышат: 17 аминь бо глаголю вам, яко мнози пророцы и праведницы вожделеша видети, яже видите, и не видеша, и слышати, яже слышите, и не слышаша.
***
Евангелие различает «народи» и «ученики»
Если первые понимают внешнее и буквальное, то вторые способны познавать внутренний смысл вещей.
Чем разделяются люди? Естеством?
Думаю, различие зависит от отношения человека.
Бог равно дал всем способность чувствовать, быть разумным и свободным.
Думаю, и притчу о сеятеле Господь сказал не только для того, чтобы указать различие, но чтобы указать путь желающим стать учениками.
***
Первое, на что следует обратить внимание, есть беспорядочность наших мыслей (на пути).
Для нас не полезно, когда мы размышляем обо всем, что приходит в голову. Множество помыслов (птицы) о разных вещах отвлекают нас. Потому божественные слова бывают в забвении.
Потому, когда услышим божественное слово, станем постоянно приводить его себе на память, размышлять о нем и о его смыслах.
Всякие же другие мысли станем изгонять. Полагать их грехом для себя.
***
Во-вторых, следует исполнять смыслы божественных слов самим делом. Не один раз, а всегда. В разных обстоятельствах и с различными смыслами. Так слово делами укоренится в нас.
***
В-третьих, следует наблюдать за тем, чтобы божественное делание было главным (единственным).
Всякое попечение о делах мира препятствует возрастанию духовных плодов.
***
Думаю, если будем внимать своим разумениям, деланиям и расположениям, то станем подобны благой земле, приносящей духовные плоды.
***
Простите ... Прошу Ваших молитв.
|
|
| |