[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Размышления о Священном Писании » Евангелие от Иоанна » Основания (разумного) ока
Основания (разумного) ока
dionisiy1500Дата: Суббота, 23.11.2013, 07:37 | Сообщение # 1
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2194
Статус: Offline
Иоан.1.35-51.

35 Во утрий (же) паки стояше иоанн, и от ученик его два.
36 И узрев Иисуса грядуща, глагола: се, агнец Божий.
37 И слышаста его оба ученика глаголющаго, и по Иисусе идоста.
38 Обращься же Иисус и видев я по себе идуща, глагола има: чесо ищета? Она же реста ему: равви, еже глаголется сказаемо учителю, где живеши?
39 (И) глагола има: приидита и видита. Приидоста и видеста, где живяше, и у него пребыста день той. Бе же час яко десятый.
40 Бе (же) андрей, брат симона петра, един от обою слышавшею от иоанна и по нем шедшею.
41 Обрете сей прежде брата своего симона и глагола ему: обретохом мессию, еже есть сказаемо Христос.
42 И приведе его ко Иисусови. Воззрев же нань Иисус рече: ты еси симон сын ионин: ты наречешися кифа, еже сказается петр.
43 Во утрий (же) восхоте изыти в галилею: и обрете филиппа и глагола ему: гряди по мне.
44 Бе (же) филипп от вифсаиды, от града андреова и петрова.
45 Обрете филипп нафанаила и глагола ему: егоже писа моисей в законе и пророцы, обретохом Иисуса Сына иосифова, иже от назарета.
46 И глагола ему нафанаил: от назарета может ли что добро быти? Глагола ему филипп: прииди и виждь.
47 Виде (же) Иисус нафанаила грядуща к себе и глагола о нем: се, воистинну израилтянин, в немже льсти несть.
48 Глагола ему нафанаил: како мя знаеши? Отвеща Иисус и рече ему: прежде даже не возгласи тебе филипп, суща под смоковницею видех тя.
49 Отвеща нафанаил и глагола ему: равви, ты еси Сын Божий, ты еси Царь израилев.
50 Отвеща Иисус и рече ему: зане рех ти, яко видех тя под смоковницею, веруеши: болша сих узриши.
51 И глагола ему: аминь, аминь глаголю вам, отселе узрите небо отверсто и ангелы Божия восходящыя и нисходящыя над сына Человеческаго.


***

Тема названа "Основания (разумного) ока", но разговор пойдет не только о разумном, но и о силе, о чувстве, о вере. Все эти вещи участвуют в оке человека. Отсутствие любой из них повреждает его.

***

Основания ока Евангелие изображает будущими апостолами. Господь собирает их к себе, чтобы они следовали вместе с Ним, в след Ему.

Подобно, всякий христианин, желающий видеть небесное, устраивает свою душу по предложенному образцу.

***


Богу нашему слава. Аминь.
 
dionisiy1500Дата: Суббота, 23.11.2013, 08:14 | Сообщение # 2
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2194
Статус: Offline
Следует ли человеку заботиться о (разумном) оке?

Думаю, да. Мне приходится общаться с людьми, которые не обращают внимания на свой разум. Мы говорим на одном языке, но не понимаем друг друга.

Вот что говорит об оке Евангелие от Матфея:

22 Светилник телу есть око. Аще убо будет око твое просто, все тело твое светло будет:
23 аще ли око твое лукаво будет, все тело твое темно будет. Аще убо свет, иже в тебе, тма есть, то тма кольми?
 Мф.6.22-23.

Здесь человек показан, как тело + око. Потому под оком можно понимать душу человека.

Указаны два предела, в которых может изменяться состояние ока. Простота и лукавство. Божественная простота и дьявольское лукавство.

Простота души, думаю, есть (гармония) полноты ее устройства.

Лукавство же есть состояние души, когда она лишена хотя бы одной из составляющих простоты.

***


Богу нашему слава. Аминь.
 
dionisiy1500Дата: Суббота, 23.11.2013, 08:52 | Сообщение # 3
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2194
Статус: Offline
"22 Аще убо будет око твое просто, все тело твое светло будет:
23 аще ли око твое лукаво будет, все тело твое темно будет"
 Мф.6.22-23.

***

Обратите внимание на причинно-следственную связь. От состояния души (ока) зависят телесные действия (тело).

***

Всем, пребывающим в телесных страстях, предлагал обратить внимание на чистоту мысли.

Большинство из них не обратило на мои слова никакого внимания и доныне пребывает в своей нечистоте.

***


Богу нашему слава. Аминь.
 
dionisiy1500Дата: Суббота, 23.11.2013, 09:18 | Сообщение # 4
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2194
Статус: Offline
А вот, что о разумном оке говорит Евангелие от Луки:

Лук.11.34-36.

34 Светилник телу есть око: егда убо око твое просто будет, все тело твое светло будет: егда же лукаво будет, и тело твое темно:
35 блюди убо, еда свет, иже в тебе, тма есть.
36 Аще бо тело твое все светло, не имый некия части темны, будет светло все, якоже егда светилник блистанием просвещает тя.


***

Господь прямо говорит об обязанности человека следить за состоянием своего разумного ока (блюди). Если же кто-то не будет блюсти, то он не останется без вины.

***


Богу нашему слава. Аминь.
 
Форум » Размышления о Священном Писании » Евангелие от Иоанна » Основания (разумного) ока
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: