[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Размышления о Священном Писании » Евангелие от Иоанна » О том, что ум должен быть жив
О том, что ум должен быть жив
dionisiy1500Дата: Четверг, 04.04.2013, 08:21 | Сообщение # 1
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2194
Статус: Offline
Иоан.11.1-53.

1 Бе же некто боля лазарь от вифании, от веси мариины и марфы сестры ея.
2 Бе же мариа помазавшая Господа миром и отершая нозе его власы своими, еяже брат лазарь боляше.
3 Посласте убо сестре к нему, глаголюще: Господи, се, егоже любиши, болит.
4 Слышав же Иисус рече: сия болезнь несть к смерти, но о славе Божии, да прославится Сын Божий ея ради.
5 Любляше же Иисус марфу и сестру ея и лазаря.
6 Егда же услыша, яко болит, тогда пребысть на немже бе месте два дни.
7 Потом же глагола учеником: идем во иудею паки.
8 Глаголаша ему ученицы: равви, ныне искаху тебе камением побити иудее, и паки ли идеши тамо?
9 Отвеща Иисус: не два ли надесяте часа еста во дни? аще кто ходит во дни, не поткнется, яко свет мира сего видит:
10 аще же кто ходит в нощи, поткнется, яко несть света в нем.
11 Сия рече и посем глагола им: лазарь друг наш успе: но иду, да возбужу его.
12 Реша убо ученицы его: Господи, аще успе, спасен будет.
13 Рече же Иисус о смерти его: они же мнеша, яко о успении сна глаголет.
14 Тогда рече им Иисус не обинуяся: лазарь умре:
15 и радуюся вас ради, да веруете, яко не бех тамо: но идем к нему.
16 Рече же фома, глаголемый близнец, учеником: идем и мы, да умрем с ним.
17 Пришед же Иисус, обрете его четыри дни уже имуща во гробе.
18 Бе же вифаниа близ Иерусалима, яко стадий пятьнадесять,
19 и мнози от иудей бяху пришли к марфе и марии, да утешат их о брате ею.
20 Марфа убо егда услыша, яко Иисус грядет, срете его: мариа же дома седяше.
21 Рече же марфа ко Иисусу: Господи, аще бы еси зде был, не бы брат мой умерл:
22 но и ныне вем, яко елика аще просиши от Бога, даст тебе Бог.
23 глагола ей Иисус: воскреснет брат твой.
24 Глагола ему марфа: вем, яко воскреснет в воскрешение, в последний день.
25 Рече (же) ей Иисус: аз есмь воскрешение и живот: веруяй в мя, аще и умрет, оживет:
26 и всяк живый и веруяй в мя не умрет во веки. Емлеши ли веру сему?
27 Глагола ему: ей, Господи: аз веровах, яко ты еси Христос Сын Божий, иже в мир грядый.
28 И сия рекши, иде и пригласи марию сестру свою тай, рекши: учитель пришел есть и глашает тя.
29 Она (же) яко услыша, воста скоро и иде к нему.
30 Не уже бо бе пришел Иисус в весь, но бе на месте, идеже срете его марфа.
31 Иудее (же) убо сущии с нею в дому и утешающе ю, видевше марию, яко скоро воста и изыде, по ней идоша, глаголюще, яко идет на гроб, да плачет тамо.
32 Мариа же яко прииде, идеже бе Иисус, видевши его, паде ему на ногу, глаголющи ему: Господи, аще бы еси был зде, не бы умерл мой брат.
33 Иисус убо, яко виде ю плачущуся и пришедшыя с нею иудеи плачущя, запрети духу и возмутися сам
34 и рече: где положисте его? Глаголаша ему: Господи, прииди и виждь.
35 Прослезися Иисус.
36 Глаголаху убо жидове: виждь, како любляше его.
37 Нецыи же от них реша: не можаше ли сей, отверзый очи слепому, сотворити, да и сей не умрет?
38 Иисус же паки претя в себе, прииде ко гробу. Бе же пещера, и камень лежаше на ней.
39 глагола Иисус: возмите камень. Глагола ему сестра умершаго марфа: Господи, уже смердит: четверодневен бо есть.
40 глагола ей Иисус: не рех ли ти, яко аще веруеши, узриши славу Божию?
41 Взяша убо камень, идеже бе умерый лежя. Иисус же возведе очи горе и рече: Отче, хвалу тебе воздаю, яко услышал еси мя:
42 аз же ведех, яко всегда мя послушаеши: но народа ради стоящаго окрест рех, да веру имут, яко ты мя послал еси.
43 И сия рек, гласом великим воззва: лазаре, гряди вон.
44 И изыде умерый, обязан рукама и ногама укроем, и лице его убрусом обязано. глагола им Иисус: разрешите его и оставите ити.
45 Мнози убо от иудей пришедшии к марии и видевше, яже сотвори Иисус, вероваша в него:
46 нецыи же от них идоша к фарисеом и рекоша им, яже сотвори Иисус.
47 Собраша убо архиерее и фарисее сонм и глаголаху: что сотворим? яко Человек сей многа знамения творит:
48 аще оставим его тако, вси уверуют в него: и приидут римляне и возмут место и язык наш.
49 Един же некто от них каиафа, архиерей сый лету тому, рече им: вы не весте ничесоже,
50 ни помышляете, яко уне есть нам, да един человек умрет за люди, а не весь язык погибнет.
51 Сего же о себе не рече, но архиерей сый лету тому, прорече, яко хотяше Иисус умрети за люди,
52 и не токмо за люди, но да и чада Божия расточеная соберет во едино.
53 От того убо дне совещаша, да убиют его.


***

Когда я разговаривал в интернете с там бывающими, то много раз сталкивался с ситуацией, в которой мне вроде бы противопоставляли мнения прежде бывших отцов. Сам я не видел противоречия, а отличие мнений объяснял как развитие или углубление. Потому считал положение «Не прелагай пределы отцов» сохраненным.

***

Мне кажется, ситуацию может пояснить приведенный выше Евангельский текст.

***

Каждый человек имеет мнения. Их иерархию, которая представляется человеку наиболее правдоподобной, обычно называют его умом.

Думаю, лазарь есть образ ума человека, а смысл его имени (ЛАЗАРЬ по Евр Елиезер - Божья помощь) означает его назначение. Марфа есть образ «делания», а Мария – «созерцания»

Ум тогда жив, когда подобно ангелам предстоит Богу. Или еще говорят, что предстоит Божественному Лицу или пребывает в божественной славе.

Когда он так предстоит, то бывает причастен божественному естеству (в смысле Григория Паламы), энергии, действию, благодати, свету.

Через такое предстояние (разумение Бога, Пс.) человек бывает причастен Богу и вечной жизни (Его познанию).

Бывает, что человек вознерадит предстоять Богу, тогда он перестает познавать Бога, то есть умирает для вечности.

Бесы связывают силу его духовного делания небрежением (укроем), чувства – ложью (убрусом), погребают его в телесном (во гробе) и заграждают спасение грехами (камнем).

Когда случится такое с умом человека, то он сам (ум) не может спастись, но спасает его Иисус, которого призывает человек приличным деланием и созерцанием.

Воздержанием, молитвой, милостыней, терпением в заповедях – деланием.

Чтением Писания, книг отцов, размышлением о божественных смыслах в них – созерцанием.

***

Историю эту люди воспринимают в соответствии со своим достоинством.

Если человек упражняется в созерцании Христа (ученик), то научается, как возвратиться в свой чин, если случится от него отпасть.

Если же упражняется в добродетели (иудей), то возрастает в вере.

Как верит, так с ним и бывает, когда Господь посещает его.

***

Богу нашему слава. Аминь.


Богу нашему слава. Аминь.
 
dionisiy1500Дата: Четверг, 04.04.2013, 09:44 | Сообщение # 2
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2194
Статус: Offline
Думаю, точнее "лазарь" есть образ мнения о божественной помощи.

Богу нашему слава. Аминь.
 
Форум » Размышления о Священном Писании » Евангелие от Иоанна » О том, что ум должен быть жив
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: