dionisiy | Дата: Четверг, 01.09.2011, 06:43 | Сообщение # 1 |
Admin
Группа: Администраторы
Сообщений: 651
Статус: Offline
| Быт.6.13-7.5.
13 И рече Господь Бог ною: время всякаго человека прииде пред мя, яко исполнися земля неправды от них: и се, аз погублю их и землю. 14 Сотвори убо себе ковчег от древ (негниющих) четвероуголных: гнезда сотвориши в ковчезе, и посмолиши его внутрьуду и внеуду смолою. 15 И тако сотвориши ковчег: трех сот лактей долгота ковчега, и пятидесяти лактей широта, и тридесяти лактей высота его. 16 Собирая сводом сотвориши ковчег, и в лакоть свершиши его свыше: дверь же ковчега сотвориши от страны: обиталища двокровна и трекровна сотвориши в нем. 17 Аз же, се, наведу потоп, воду на землю, погубити всяку плоть, в нейже есть дух жизни под небесем: и елика суть на земли, скончаются. 18 И поставлю завет мой с тобою: внидеши же в ковчег ты и сынове твои, и жена твоя и жены сынов твоих с тобою. 19 И от всех скотов и от всех гад, и от всех зверей, и от всякия плоти, два два от всех введеши в ковчег, да питаеши с собою: мужеский пол и женский будут. 20 От всех птиц пернатых по роду, и от всех скотов по роду, и от всех гадов ползающих по земли по роду их, два два от всех внидут к тебе, питатися с тобою, мужеский пол и женский. 21 Ты же возми себе от всех брашен, яже имате ясти, и собереши к себе, и будут тебе и оным брашно. 22 И сотвори ное вся елика заповеда ему Господь Бог, тако сотвори. 7 1 И рече Господь Бог к ною: вниди ты и весь дом твой в ковчег, яко тя видех праведна предо мною в роде сем: 2 от скотов же чистых введи к себе седмь седмь, мужеский пол и женский: от скотов же нечистых два два, мужеский пол и женский: 3 и от птиц небесных чистых седмь седмь, мужеский пол и женский: и от всех птиц нечистых две две, мужеский пол и женский, препитати семя по всей земли: 4 еще бо дний седмь, аз наведу дождь на землю четыредесять дний и четыредесять нощей: и потреблю всякое востание, еже сотворих, от лица всея земли. 5 И сотвори ное вся, елика заповеда ему Господь Бог.
***
Почему сначала сказано ввести в ковчег по две пары от всякого рода, а затем уточнено: от нечистых – по две пары, а от чистых скотов и птиц – по семь пар?
***
Думаю, что упомянутые животные есть образы сил души человека. Бог же здесь определяет праведность человека, как состояние сил его души.
Быт.7.1-5.
1 И рече Господь Бог к ною: вниди ты и весь дом твой в ковчег, яко тя видех праведна предо мною в роде сем: 2 от скотов же чистых введи к себе седмь седмь, мужеский пол и женский: от скотов же нечистых два два, мужеский пол и женский: 3 и от птиц небесных чистых седмь седмь, мужеский пол и женский: и от всех птиц нечистых две две, мужеский пол и женский, препитати семя по всей земли: 4 еще бо дний седмь, аз наведу дождь на землю четыредесять дний и четыредесять нощей: и потреблю всякое востание, еже сотворих, от лица всея земли. 5 И сотвори ное вся, елика заповеда ему Господь Бог.
***
Человеку даны семь дней до начала потопа, в которые ему предложено устроить свою душу. Не только время, но и предложены образцы того, как следует творить дела. Во времени – количество, в вечности – образцы.
Впервые в Писании употребляется понятие чистоты. Думаю, что вещь называется чистой, если она основана на двух Заветах и имеет в себе память о Боге.
Чистые скоты есть тельцы, овцы и козы. Чистота в них изображается раздвоенными копытами и отрыганием жвачки. Думаю, что под ними можно понимать служение, послушание и управление.
Чистые птицы есть голубь и горлица. Думаю, они изображают исполненное любви расположение. Чувство. Мысль, всегда возвращающуюся к Богу.
Есть мнение, что совершенство есть полнота (В. Лосский). Во Христе есть все, а христиане стараются полнее быть причастными Христу.
Всякая сила души есть свет (1 день) и определяет в душе границу (2 день) для действия.
Далее есть различие для чистого и нечистого.
Нечистое не должно являться вовсе, а уж тем более усовершаться, то есть, дни с 3 по 7 для него запрещены.
Напротив, все чистое должно получить совершенство делания (1-7).
Такое устройство чистого и нечистого в душе, думаю, и есть праведность. Все видеть, а делать только чистое.
***
Простите ... Прошу Ваших молитв.
|
|
| |