dionisiy | Дата: Пятница, 26.08.2011, 08:45 | Сообщение # 1 |
Admin
Группа: Администраторы
Сообщений: 651
Статус: Offline
| Быт.17.9-14.
9 И рече Бог ко аврааму: ты же завет мой соблюдеши, ты и семя твое по тебе в роды их. 10 И сей завет, егоже соблюдеши между мною и вами, и между семенем твоим по тебе в роды их: обрежется от вас всяк мужеск пол, 11 и обрежете плоть крайнюю вашу, и будет в знамение завета между мною и вами. 12 И младенец осми дний обрежется вам, всяк мужеский пол в родех ваших: и домочадец, и купленый от всякаго сына чуждаго, иже несть от семене твоего: обрезанием обрежется домочадец дому твоего и купленый. 13 И будет завет мой на плоти вашей в завет вечен. 14 Необрезаный же мужеский пол, иже не обрежет плоти крайния своея в день осмый, погубится душа та от рода своего: яко завет мой разори.
***
Думаю, обрезание лучше всего понять через Евангельскую притчу.
***
Мф.13.1-23.
1 В день же той изшед Иисус из дому, седяше при мори. 2 И собрашася к нему народи мнози, якоже ему в корабль влезти и сести: и весь народ на брезе стояше. 3 И глагола им притчами много, глаголя: се, изыде сеяй, да сеет: 4 и сеющу ему, ова падоша при пути, и приидоша птицы и позобаша я: 5 другая же падоша на каменных, идеже не имеяху земли многи, и абие прозябоша, зане не имеяху глубины земли: 6 солнцу же возсиявшу присвянуша, и зане не имеяху корения, изсхоша: 7 другая же падоша в тернии, и взыде терние и подави их: 8 другая же падоша на земли добрей и даяху плод, ово убо сто, ово же шестьдесят, ово же тридесять: 9 имеяй ушы слышати да слышит. 10 И приступивше ученицы (его) рекоша ему: почто притчами глаголеши им? 11 Он же отвещав рече им: яко вам дано есть разумети тайны Царствия небеснаго, онем же не дано есть: 12 иже бо имать, дастся ему и преизбудет (ему): а иже не имать, и еже имать, возмется от него: 13 сего ради в притчах глаголю им, яко видяще не видят, и слышаще не слышат, ни разумеют: 14 и сбывается в них пророчество исаиино, глаголющее: слухом услышите, и не имате разумети: и зряще узрите, и не имате видети: 15 отолсте бо сердце людий сих, и ушима тяжко слышаша, и очи свои смежиша, да не когда узрят очима, и ушима услышат, и сердцем уразумеют, и обратятся, и изцелю их. 16 Ваша же блаженна очеса, яко видят, и уши ваши, яко слышат: 17 аминь бо глаголю вам, яко мнози пророцы и праведницы вожделеша видети, яже видите, и не видеша, и слышати, яже слышите, и не слышаша. 18 Вы же услышите притчу сеющаго: 19 всякому слышащему слово Царствия и не разумевающу, приходит лукавый и восхищает всеянное в сердцы его: сие есть, еже при пути сеянное. 20 А на камени сеянное, сие есть слышай слово и абие с радостию приемлет е: 21 не имать же корене в себе, но привременен есть: бывши же печали или гонению словесе ради, абие соблажняется. 22 А сеянное в тернии, се есть слышай слово, и печаль века сего и лесть богатства подавляет слово, и без плода бывает. 23 А сеянное на добрей земли, се есть слышай слово и разумевая: иже убо плод приносит и творит ово сто, ово же шестьдесят, ово тридесять.
***
Бог говорит к нам. Смыслы его слов являются чувственно: в звуке, цвете, вкусе, запахе, осязании, их движениях, в составленных из них образах и в прочем.
Человек состоит из плоти и духа. Дух замкнут сам в себе, а плоть направлена к познаваемой вещи.
Когда человек познает какую-либо вещь, его разумная сила направлена к ней. Движения разумной силы могут быть разумными и неразумными. Таким неразумным движением является чувство. Его, думаю, и можно понимать под крайней плотью.
Если человек разумно видит в явившихся чувственно вещах сокрытые смыслы божественных слов, то он обрезал свою крайнюю плоть.
***
Обрезание всегда совершается в восьмой день, когда человек водим не страстями (зверями души), но просвещен божественным светом (солнце). Обрезание относится к вечным вещам. Человек, начав, никогда не прекращает его.
***
Обрезание необходимо ради действующих в чувствах страстей.
***
Если сравнить обрезание и сокрушение сердца, то сокрушение кажется мне большим. Обрезание содержится в слышании слова и разумении, а сокрушение содержит слышание слова, разумение его смысла и творение в терпении плода.
***
Простите ... Прошу Ваших молитв.
|
|
| |