dionisiy | Дата: Четверг, 11.08.2011, 07:29 | Сообщение # 1 |
Admin
Группа: Администраторы
Сообщений: 651
Статус: Offline
| Быт.13.1-18.
1 Изыде же аврам от египта сам и жена его, и вся, елика его, и лот с ним в пустыню. 2 Аврам же бяше богат зело скоты и сребром и златом. 3 И иде отнюдуже прииде, в пустыню до вефила, до места, идеже бе ему куща первее, между вефилем и между агге, 4 на место жертвенника, идеже сотвори его первее: и призва тамо аврам имя Господне. 5 И лоту ходящу со аврамом бяху овцы, и волы, и кущы. 6 И не вмещаше их земля жити вкупе, яко имения их бяху многа: и не можаху жити вкупе. 7 И бысть распря между пастухи скота аврамля и между пастухи скота лотова: хананее же и ферезее тогда живяху на земли (той). 8 Рече же аврам лоту: да не будет распря между мною и тобою, и между пастухи твоими и между пастухи моими, яко человецы братия мы есмы: 9 не се ли вся земля пред тобою есть? Отлучися ты от мене: аще ты на лево, аз на десно: аще же ты на десно, аз на лево. 10 И возвед лот очи свои, виде всю окрестную страну иорданскую, яко вся напаяема бяше водою, прежде неже низвратити Богу содом и гоморр, яко рай Божий, и яко земля египетска, даже приити до зогора: 11 и избра себе лот всю окрестную страну иорданскую, и отиде лот от востока: и разлучистася кийждо от брата своего. 12 Аврам же вселися в земли ханаанстей, лот же вселися во граде окрестных стран и вселися в содоме. 13 Человецы же сущии в содоме зли и грешни пред Богом зело. 14 Бог же рече авраму, повнегда разлучитися лоту от него: воззри очима твоима и виждь от места, идеже ты ныне еси, к северу, и ливе, и к востоку, и морю: 15 яко всю землю, юже ты видиши, тебе дам ю и семени твоему во веки, 16 и сотворю семя твое, яко песок земный: аще кто может исчести песок земный, то и семя твое изочтет: 17 востав проиди землю в долготу ея и в широту: яко тебе дам ю и семени твоему во век. 18 И отселився аврам, пришед вселися у дуба мамврийскаго, иже бяше в хевроне: и созда ту жертвенник Господу.
***
Знание о Боге может быть позитивным. То есть, мы можем описать Его с помощью положительных образов и определений. Например, «Бог – добр», «Бог – милостив» и т. п.
Думаю, Лот есть образ такого знания, покрывало (Лот = покрывало) возвышенных представлений о Боге.
Библейские события указывают на ограниченность позитивных знаний. Если «дуб высокий» и «дуб мамврийский» означают разные ступени познания, то переход ко второй возможен только при отказе от позитивного знания. Аврам должен разлучиться с Лотом.
Думаю, вторая ступень отличается от первой, как хождение «в долготу и широту» отличается от хождения «в долготу»
Знание, которое является развитием позитивного знания, принято называть апофатическим.
Апофатическое движение мысли мне представляется следующим образом. На всякое позитивное знание о Боге «Бог есть вот это» говорим, что «Бог не есть это», но «Бог сотворил это». Получается не «отрицание», но «сверх - отрицание». Всякий раз мысль возвышается от уже познанного к еще неведомому. От одного смысла – к другому.
Если задержаться в позитивном познании, то знание становится идолом, а человек необходимо становится жителем Содома.
Отлучение от позитивного познания и пребывание в апофатическом познании следует понимать с точки зрения вечности.
Примером апофатического познания может служить Иисусова молитва, когда на всякое чувство, образ или мысль молящийся говорит: «Господи Иисусе Христе Сыне Божий, помилуй мя»
***
Простите ... Прошу Ваших молитв.
|
|
| |