[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Размышления о Священном Писании » Бытие » О позитивном и апофатическом познании
О позитивном и апофатическом познании
dionisiyДата: Четверг, 11.08.2011, 07:29 | Сообщение # 1
Admin
Группа: Администраторы
Сообщений: 651
Статус: Offline
Быт.13.1-18.

1 Изыде же аврам от египта сам и жена его, и вся, елика его, и лот с ним в пустыню.
2 Аврам же бяше богат зело скоты и сребром и златом.
3 И иде отнюдуже прииде, в пустыню до вефила, до места, идеже бе ему куща первее, между вефилем и между агге,
4 на место жертвенника, идеже сотвори его первее: и призва тамо аврам имя Господне.
5 И лоту ходящу со аврамом бяху овцы, и волы, и кущы.
6 И не вмещаше их земля жити вкупе, яко имения их бяху многа: и не можаху жити вкупе.
7 И бысть распря между пастухи скота аврамля и между пастухи скота лотова: хананее же и ферезее тогда живяху на земли (той).
8 Рече же аврам лоту: да не будет распря между мною и тобою, и между пастухи твоими и между пастухи моими, яко человецы братия мы есмы:
9 не се ли вся земля пред тобою есть? Отлучися ты от мене: аще ты на лево, аз на десно: аще же ты на десно, аз на лево.
10 И возвед лот очи свои, виде всю окрестную страну иорданскую, яко вся напаяема бяше водою, прежде неже низвратити Богу содом и гоморр, яко рай Божий, и яко земля египетска, даже приити до зогора:
11 и избра себе лот всю окрестную страну иорданскую, и отиде лот от востока: и разлучистася кийждо от брата своего.
12 Аврам же вселися в земли ханаанстей, лот же вселися во граде окрестных стран и вселися в содоме.
13 Человецы же сущии в содоме зли и грешни пред Богом зело.
14 Бог же рече авраму, повнегда разлучитися лоту от него: воззри очима твоима и виждь от места, идеже ты ныне еси, к северу, и ливе, и к востоку, и морю:
15 яко всю землю, юже ты видиши, тебе дам ю и семени твоему во веки,
16 и сотворю семя твое, яко песок земный: аще кто может исчести песок земный, то и семя твое изочтет:
17 востав проиди землю в долготу ея и в широту: яко тебе дам ю и семени твоему во век.
18 И отселився аврам, пришед вселися у дуба мамврийскаго, иже бяше в хевроне: и созда ту жертвенник Господу.


***

Знание о Боге может быть позитивным. То есть, мы можем описать Его с помощью положительных образов и определений. Например, «Бог – добр», «Бог – милостив» и т. п.

Думаю, Лот есть образ такого знания, покрывало (Лот = покрывало) возвышенных представлений о Боге.

Библейские события указывают на ограниченность позитивных знаний. Если «дуб высокий» и «дуб мамврийский» означают разные ступени познания, то переход ко второй возможен только при отказе от позитивного знания. Аврам должен разлучиться с Лотом.

Думаю, вторая ступень отличается от первой, как хождение «в долготу и широту» отличается от хождения «в долготу»

Знание, которое является развитием позитивного знания, принято называть апофатическим.

Апофатическое движение мысли мне представляется следующим образом. На всякое позитивное знание о Боге «Бог есть вот это» говорим, что «Бог не есть это», но «Бог сотворил это». Получается не «отрицание», но «сверх - отрицание». Всякий раз мысль возвышается от уже познанного к еще неведомому. От одного смысла – к другому.

Если задержаться в позитивном познании, то знание становится идолом, а человек необходимо становится жителем Содома.

Отлучение от позитивного познания и пребывание в апофатическом познании следует понимать с точки зрения вечности.

Примером апофатического познания может служить Иисусова молитва, когда на всякое чувство, образ или мысль молящийся говорит: «Господи Иисусе Христе Сыне Божий, помилуй мя»

***


Простите ... Прошу Ваших молитв.
 
Форум » Размышления о Священном Писании » Бытие » О позитивном и апофатическом познании
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: