[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Размышления о Священном Писании » Бытие » О подвиге спасения
О подвиге спасения
dionisiyДата: Суббота, 23.07.2011, 11:03 | Сообщение # 1
Admin
Группа: Администраторы
Сообщений: 651
Статус: Offline
Быт.12.9-20.

1 И рече Господь авраму: изыди от земли твоея, и от рода твоего, и от дому отца твоего, и иди в землю, юже ти покажу:
2 и сотворю тя в язык велий, и благословлю тя, и возвеличу имя твое, и будеши благословен:
3 и благословлю благословящыя тя, и кленушыя тя проклену: и благословятся о тебе вся племена земная.
4 И иде аврам, якоже глагола ему Господь, и идяше с ним лот: аврам же бе лет седмидесяти пяти, егда изыде от (земли) харран.
5 И поят аврам сару жену свою, и лота сына брата своего, и вся имения своя, елика стяжаша, и всякую душу, юже стяжаша в харране: и изыдоша поити в землю ханааню.
6 И пройде аврам землю в долготу ея даже до места сихем, до дуба высокаго: хананее же тогда живяху на земли (той).
7 И явися Господь авраму и рече ему: семени твоему дам землю сию. И созда тамо аврам жертвенник Господу явльшемуся ему.
8 И отступи оттуду в гору на восток (лицем) прямо вефилю, и постави тамо кущу свою в вефили при мори, и агге к востоком: и созда тамо жертвенник Господу, и призва во имя Господа (явльшася ему).
9 И воздвижеся аврам, и шед ополчися в пустыни.
10 И бысть глад на земли: и сниде аврам во египет вселитися тамо, яко одоле глад на земли.
11 Бысть же егда приближися аврам внити во египет, рече аврам саре жене своей: вем аз, яко жена добролична еси:
12 будет убо егда увидят тя египтяне, рекут, яко жена его есть сия: и убиют мя, тебе же снабдят:
13 рцы убо, яко сестра ему есмь, да добро мне будет тебе ради, и будет жива душа моя тебе ради.
14 Бысть же егда вниде аврам во египет, видевше египтяне жену его, яко добра бяше зело,
15 и видеша ю князи фараони и похвалиша ю пред фараоном, и введоша ю в дом фараонов.
16 И авраму добре бяше ея ради: и быша ему овцы и телцы и ослы, и рабы и рабыни, и мски и велблюды.
17 И мучи Господь казньми великими и лютыми фараона и дом его сары ради жены аврамли.
18 Призвав же фараон аврама, рече ему: что сие сотворил еси мне, яко не поведал ми еси, яко жена твоя есть?
19 Вскую рекл еси, яко сестра ми есть? И поях ю себе в жену. И ныне се, жена твоя пред тобою: поемь ю отиди.
20 И заповеда фараон мужем о авраме, проводити его и жену его, и вся, елика быша его, и лота с ним.


***

Бог предлагает человеку подвизаться – идти к цели, которую Он покажет.

Подвиг человека, совершаемый ради Бога, можно разделить на два: внешний и внутренний. Первый совершается в чувственных делах (стихи 6-7), а второй – в божественном имени (стих 8).

Человек должен приготовиться к подвигу и пребывать в нем (ополчиться).

Цель подвига: научить человека пребывать в божественном законе.

Совершается подвиг в падшем человеческом естестве, образом которого является пустыня. Как пустыня лишена полезных растений, так естество человека лишено благих дел.

***

Для упражнения Бог помещает человека в среду обучающих обстоятельств (в Египет).

Учителями для человека являются любители учить (князи фараоновы, фараон = повелитель), которые указывают человеку, как ему жить. Обычно вокруг нас таких бывает достаточно.

***

Сказанное созвучно со словами Евангелия (Мф.23.1-8.) о книжниках и фарисеях:

«1 Тогда Иисус глагола к народом и учеником своим,
2 глаголя: на моисеове седалищи седоша книжницы и фарисее:
3 вся убо, елика аще рекут вам блюсти, соблюдайте и творите: по делом же их не творите: глаголют бо, и не творят:
4 связуют бо бремена тяжка и бедне носима, и возлагают на плеща человеческа, перстом же своим не хотят двигнути их.
5 Вся же дела своя творят, да видими будут человеки: разширяют же хранилища своя и величают воскрилия риз своих:
6 любят же преждевозлегания на вечерях, и преждеседания на сонмищих,
7 и целования на торжищих, и зватися от человек: учителю, учителю.
8 Вы же не нарицайтеся учителие: един бо есть ваш учитель, Христос: вси же вы братия есте»


***

Человек обладает своей жизнью, как муж женой.

Если человек сознает, что рождается от Бога, как высокого отца (аврам = отец высокий), то воспринимает все внешние обстоятельства, как божественный промысел о себе.

Тогда он отдает свою жизнь Богу. Называет свою жизнь не женой, но сестрой. (Полезный образ для желающих девства)

***

Упражняющийся подвигом в Египте может действовать по образам Евангелия (Мф.13.23):

«А сеянное на добрей земли, се есть слышай слово и разумевая: иже убо плод приносит и творит ово сто, ово же шестьдесят, ово тридесять»

Всякое явление, происходящее с нами, следует разумно рассмотреть и постараться понять его смысл.

Если нам показан образ греха (обличение беззакония души), то следует отнести соответствующее ему беззаконие к себе, определить свойство души противное беззаконию и терпеливо пребывать в нем.

Если терпения не хватит, то исповедуем свою немощь Богу и попросим у него помощи. Так будем делать до тех пор, пока требуемое свойство действительно не станет свойством души (плод).

***

Упражняющийся в подвиге человек приобретает полезнейшие свойства души:

• Исполненные любви расположения духа (рабы) и навыки действий (рабыни).
• Навыки послушания (овцы), служения (тельцы) и терпения (осли).
• Свойства бесстрастия (мски) и истинности (велблюды) разумной силы.

***

Если человек не хочет пребывать во многих скорбях, то ему следует воздерживаться от вмешательства в чужую жизнь (от прелюбодейства). В противном случае он должен будет пострадать вместе с фараоном.

***


Простите ... Прошу Ваших молитв.
 
Форум » Размышления о Священном Писании » Бытие » О подвиге спасения
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: