dionisiy | Дата: Понедельник, 13.06.2011, 10:07 | Сообщение # 1 |
Admin
Группа: Администраторы
Сообщений: 651
Статус: Offline
| Быт.2.15-3.24.
15 И взя Господь Бог человека, егоже созда, и введе его в рай сладости, делати его и хранити. 16 И заповеда Господь Бог адаму, глаголя: от всякаго древа, еже в раи, снедию снеси: 17 от древа же, еже разумети доброе и лукавое, не снесте от него: а в оньже аще день снесте от него, смертию умрете. 18 И рече Господь Бог: не добро быти человеку единому: сотворим ему помощника по нему. 19 И созда Бог еще от земли вся звери селныя и вся птицы небесныя, и приведе я ко адаму видети, что наречет я: и всяко еже аще нарече адам душу живу, сие имя ему. 20 И нарече адам имена всем скотом, и всем птицам небесным, и всем зверем земным. Адаму же не обретеся помощник подобный ему. 21 И наложи Бог изступление на адама, и успе: и взя едино от ребр его, и исполни плотию вместо его. 22 И созда Господь Бог ребро, еже взя от адама, в жену, и приведе ю ко адаму. 23 И рече адам: се, ныне кость от костей моих и плоть от плоти моея: сия наречется жена, яко от мужа своего взята бысть сия. 24 Сего ради оставит человек отца своего и матерь и прилепится к жене своей, и будета два в плоть едину. 25 И беста оба нага, адам же и жена его, и не стыдястася. 3 1 Змий же бе мудрейший всех зверей сущих на земли, ихже сотвори Господь Бог. И рече змий жене: что яко рече Бог: да не ясте от всякаго древа райскаго? 2 И рече жена змию: от всякаго древа райскаго ясти будем: 3 от плода же древа, еже есть посреде рая, рече Бог, да не ясте от него, ниже прикоснетеся ему, да не умрете. 4 И рече змий жене: не смертию умрете: 5 ведяше бо Бог, яко в оньже аще день снесте от него, отверзутся очи ваши, и будете яко бози, ведяще доброе и лукавое. 6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста. 7 И отверзошася очи обема, и разумеша, яко нази беша: и сшиста листвие смоковное, и сотвориста себе препоясания. 8 И услышаста глас Господа Бога ходяща в раи по полудни: и скрыстася адам же и жена его от лица Господа Бога посреде древа райскаго. 9 И призва Господь Бог адама и рече ему: адаме, где еси? 10 И рече ему: глас слышах тебе ходяща в раи, и убояхся, яко наг есмь, и скрыхся. 11 И рече ему Бог: кто возвести тебе, яко наг еси, аще не бы от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси? 12 И рече адам: жена, юже дал еси со мною, та ми даде от древа, и ядох. 13 И рече Господь Бог жене: что сие сотворила еси? И рече жена: змий прельсти мя, и ядох. 14 И рече Господь Бог змию: яко сотворил еси сие, проклят ты от всех скотов и от всех зверей земных: на персех твоих и чреве ходити будеши, и землю снеси вся дни живота твоего: 15 И вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и между семенем тоя: той твою блюсти будет главу, и ты блюсти будеши его пяту. 16 И жене рече: умножая умножу печали твоя и воздыхания твоя: в болезнех родиши чада, и к мужу твоему обращение твое, и той тобою обладати будет. 17 И адаму рече: яко послушал еси гласа жены твоея и ял еси от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси: проклята земля в делех твоих, в печалех снеси тую вся дни живота твоего: 18 терния и волчцы возрастит тебе, и снеси траву селную: 19 в поте лица твоего снеси хлеб твой, дондеже возвратишися в землю, от неяже взят еси: яко земля еси, и в землю отидеши. 20 И нарече адам имя жене своей жизнь, яко та мати всех живущих. 21 И сотвори Господь Бог адаму и жене его ризы кожаны, и облече их. 22 И рече Бог: се, адам бысть яко един от нас, еже разумети доброе и лукавое: и ныне да не когда прострет руку свою и возмет от древа жизни и снест, и жив будет во век. 23 И изгна его Господь Бог из рая сладости делати землю, от неяже взят бысть. 24 И изрину адама, и всели его прямо рая сладости: и пристави херувима, и пламенное оружие обращаемое, хранити путь древа жизни.
***
Как устроен рай? Чувственный он или духовный?
Думаю, все зависит от направленности лица человека. От отношения человека к Богу.
Если человек совершенно обращен «к Богу», то разумно видит мир, как рай.
Видит образы домостроительства спасения (древа плодовитые).
Образы эти являют подвиг приобретения добродетели (красивы) и полезны человеку для возрастания (добры). Плоды их принадлежат вечной жизни. Все эти образы имеют начало во Христе.
Человеку поручено делать и хранити рай: деятельно пребывать в подвигах приобретения добродетели.
Если человек поучается добродетели (вкушает от всех дерев), то поучается Христу (дереву жизни).
Если человек так обращен к Богу, то он действительно глава мира. Ощущает мир, как свою душу. В таком сознании рай духовен.
В приходящем к нему, человек видит образы добродетели: человеческой (звери) или божественной (скоты). Изучив эти образы, он может усвоить их себе. Определить им в своей душе достойное место (наречь имя).
Когда человек обращен к Богу, то «ведает разуметельно доброе».
Когда человек обращен от Бога, то «ведает разуметельно доброе и лукавое».
Что такое ведать? Думаю, переживать разумным чувством то, что является. Сладость или горечь. И, как следствие, быть довольным или недовольным.
Человека обычно представляют, как единство природы и лица.
Думаю, природа всегда добрая, а вот лицо может быть лукавым, уклоняться от того, чтобы быть обращенным к Богу.
Разум человека добр, но разумное лицо может быть направлено не к Богу. Потому о человеке тогда говорят, что он «ведает разуметельно доброе и лукавое».
У человека, отвратившегося от Бога, меняется разумное восприятие мира. Он видит его не как свою душу, но как «космос», а себя, как часть космоса. Как телесное существо. Не самое главное. Не самое красивое. Не самое сильное.
Но ведь это все ложь. Потому такое состояние разума и называют лукавым.
Горечь становится главным переживанием.
Человек помышляет не о Боге и добродетели, но о том, как бы выжить, ведь кругом все враждебно.
***
Простите ... Прошу Ваших молитв.
|
|
| |