[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Размышления о Священном Писании » Бытие » О жене Сара Агарь Хеттура (о подвижнической жизни)
О жене Сара Агарь Хеттура
dionisiyДата: Четверг, 24.09.2009, 10:18 | Сообщение # 1
Admin
Группа: Администраторы
Сообщений: 651
Статус: Offline

Быт.2.18 — 25.

18 И рече Господь Бог: не добро быти человеку единому: сотворим ему помощника по нему.
19 И созда Бог еще от земли вся звери селныя и вся птицы небесныя, и приведе я ко адаму видети, что наречет я: и всяко еже аще нарече адам душу живу, сие имя ему.
20 И нарече адам имена всем скотом, и всем птицам небесным, и всем зверем земным. Адаму же не обретеся помощник подобный ему.
21 И наложи Бог изступление на адама, и успе: и взя едино от ребр его, и исполни плотию вместо его.
22 И созда Господь Бог ребро, еже взя от адама, в жену, и приведе ю ко адаму.
23 И рече адам: се, ныне кость от костей моих и плоть от плоти моея: сия наречется жена, яко от мужа своего взята бысть сия.
24 Сего ради оставит человек отца своего и матерь и прилепится к жене своей, и будета два в плоть едину.
25 И беста оба нага, адам же и жена его, и не стыдястася.

Полагаю, жена есть помощник человеку по нему подобный ему и взятый от него.

Каждый человек имеет свою жену (помощника, жизнь). В этом смысле прелюбодеяние можно понимать, как случай, когда человек оставляет свое и пребывает (старается сделать по себе, так, как ему кажется правильным) в чужом.

В более узком смысле, как мать всех живущих, жена есть жизнь человека.

Человек живет в общей комнате — в жизни человечества, но у каждого своя жизнь. Во что человек верит, в том он и живет.

Быт.16.1 — 9.

1 Сара же жена аврамля не раждаше ему: бяше же ей раба египтяныня, ейже имя агарь.
2 Рече же сара ко авраму: се, заключи мя Господь, еже не раждати: вниди убо к рабе моей, да чада сотворю от нея. Послуша же аврам гласа сарина.
3 И поимши сара жена аврамля агарь египтяныню рабу свою, по десяти летех вселения аврамля в земли ханаани, даде ю в жену авраму мужу своему.
4 И вниде ко агари, и зачат: и виде, яко во чреве имать, и укорена бысть госпожа (ея) пред нею.
5 И рече сара ко авраму: обида ми от тебе: аз дах рабу мою в недро твое: она же видевши, яко во чреве имать, укорена бых пред нею: суди Бог между мною и тобою.
6 Рече же аврам к саре: се, раба твоя в руку твоею: твори ей, якоже ти есть угодно. И озлоби ю сара: и отбеже от лица ея.
7 И обрете ю ангел Господень у источника воды в пустыни, у источника на пути сур.
8 И рече ей ангел Господень: агарь, рабо сарина, откуду идеши и камо грядеши? И рече: от лица сары госпожи моея аз бегу.
9 Рече же ей ангел Господень: возвратися к госпоже своей и покорися под руку ея.

Быт.21.9 — 12.

9 Видевши же сарра сына агари египтяныни, иже бысть аврааму, играюща со исааком сыном своим,
10 и рече аврааму: изжени рабу сию и сына ея: не наследит бо сын рабы сея с сыном моим исааком.
11 Жесток же явися глагол сей зело пред авраамом о сыне его исмаиле.
12 И рече Бог аврааму: да не будет жестоко пред тобою о отроце и о рабыни: вся елика аще речет тебе сарра, слушай гласа ея: яко во исааце наречется тебе семя:

Быт.25.1 — 6.

1 Приложив же авраам, поя жену, ейже имя хеттура:
2 роди же ему зомврана и иезана, и мадала и мадиама, и иесвока и соиена.
...
5 Даде же авраам вся своя имения исааку сыну своему:
6 сыном же наложниц своих даде авраам дары и отпусти я от исаака сына своего, еще жив сый, к востоку на землю восточную.

У Аврама (отец высокий) было три жены: Сара (=госпожа), египтянка Агарь (=бегство,изгнание; странствующая, пришелица) и Хеттура (благоухание).

Полагаю, имя «госпожа» следует понимать в смысле «свободная». Жизнь духа человека, который ищет Бога, как высокого отца. Свободной, в том смысле, что она может быть разной. Не любой (произвольной), но приличной и по чину.

У Сары могут быть рабыни-египтянки, которые она может предложить человеку в наложницы (делания). Например, правило, пост, бдение, молитва, чтение и пр. В каждом таком делании могут быть плоды, но божественное благословение получает человек в рожденном от Сары.

Частные делания могут начать превозносится над главным, предпочтением к ним ради плодов. Тогда их следует озлобить — определить достойное им место.

Когда же родится наследник обетования Исаак (=радость свободного движения к Богу), то следует изгнать ради него и наложниц и их чад.

Так делали по преданию египетские отцы. Они весь день пребывали в божественной радости, занимаясь рукоделием, а когда случалось обнаруживали, что потеряли ее, то оставляли все дела. Плачем, покаянием, молитвой и другими подвигами они до тех пор докучали Богу, пока он не возвращал им Себя — их радость.

Когда же вселится Бог в человека, то он оставляет свое и живет Богом, благоухая (Хеттура) Его совершенствами.


Простите ... Прошу Ваших молитв.
 
Форум » Размышления о Священном Писании » Бытие » О жене Сара Агарь Хеттура (о подвижнической жизни)
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: