dionisiy1500 | Дата: Четверг, 19.10.2017, 10:51 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
| Тема: Моисей.
Исх.2.3. Ступени христианской жизни
Поводом к написанию послужили ожесточенные споры в соседнем разделе форума «Слово»
Должны ли они быть?
Необходимо ли спорить?
…
*
Отцы разделяют жизнь Моисея на три части.
В продолжении первой части человек учится египетской (мирской) мудрости.
В продолжении второй учится благочестию. Различать добро и зло и предпочитать добро (иофор). Быть другом Богу (рагуил).
В продолжении третьей бывает вождем израиля (ума видящего Бога) в себе и в других на пути из египта в ханаан.
*
Первые уроки благочестия человек получает от родителей:
исх2:3 и понеже не можаху его ктому крыти, взя ему мати его ковчежец ситовый и помаза и клеем и смолою, и вложи отроча в него, и положи его в лучице при реце:
И в Церкви:
исх2:7 И рече сестра его дщери фараонове: хощеши ли, призову ти жену кормилицу от еврей, и воздоит ти отроча? исх2:8 И рече ей дщерь фараонова: иди. Шедши же отроковица, призва матерь отрочате. исх2:9 Рече же к ней дщерь фараонова: соблюди ми отроча сие и воздой ми е: аз же дам ти мзду. Взя же отроча жена и дояше е.
Затем человек прилежит познанию мирской мудрости:
исх2:10 Возмужавшу же отрочати, введе е ко дщери фараонове, и бысть ей в сына, и нарече имя ему моисей, глаголющи: от воды взях его.
Когда человек осознает себя христианином, то начинает ревновать о божественном:
исх2:11 Бысть же во дни многия оны, велик быв моисей, изыде к братиям своим, сыном израилевым. Разумев же болезнь их, виде человека египтянина биюща некоего евреанина от братии его сынов израилевых. исх2:12 Обозревся же семо и овамо, ни когоже виде: и поразив египтянина, скры его в песце.
Ревность его бывает неразумна, так как не имеет границ (обозревся же семо и овамо, ни когоже виде), и нетверда (скры его в песце).
И если способна отличить от добра (израильтянина) явный порок (египтянина), то вовсе неспособна судить между добрым и добрым:
исх2:13 Изшед же во вторый день, виде два мужа евреанина биющася и глагола обидящему: чесо ради ты биеши искренняго? исх2:14 Он же рече: кто тя постави князя и судию над нами? еда убити мя ты хощеши, имже образом убил еси вчера египтянина? Убояся же моисей и рече: аще сице явлен бысть глагол сей?
Хорошо, когда человек поймет свое неразумие и опасность для себя неразумных судов (искаше убити моисея) и направит себя к обучению различению добра и зла (мадиам = спор, распря) от источника разума Церкви (седе при кладязе).
исх2:15 Услыша же фараон глагол сей и искаше убити моисеа. Отиде же моисей от лица фараонова и вселися в земли мадиамстей: пришед же в землю мадиамскую седе при кладязе.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |