dionisiy1500 | Дата: Среда, 22.02.2017, 07:19 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
| В обсуждении явились два мнения.
Первое говорит, что следует пользоваться мнениями отцов, второе, что следует иметь свои суждения.
Неправильно противопоставлять их.
Думаю, правильно сначала учиться у отцов, а когда выучишься, то устраивать свой дом.
Как определить, что обучение закончено?
Писание говорит, что обучение закончено тогда, когда подвижник (иаков) сможет возрастать в духе (иосиф = да приложит) в созерцании (рахиль = млекопитательница).
быт30:22 Помяну же Бог рахиль, и услыша ю Бог, и отверзе утробу ея: быт30:23 и заченши, роди иакову сына. И рече рахиль: отя Бог укоризну мою. быт30:24 И нарече имя ему иосиф, глаголющи: да придаст ми Бог сына другаго. быт30:25 Бысть же яко роди рахиль иосифа, рече иаков лавану: отпусти мя, да иду на место мое и в землю мою: быт30:26 отдаждь ми жены моя и дети моя, ихже ради работах тебе, да отиду: ты бо веси работу, юже работах ти.
Когда такое случится подвижник, создает свое учение, не на пустом месте, но на основании учения отцов (лаван), объясняя и разъясняя то, что те не объяснили.
быт30:27 Рече же ему лаван: аще обретох благодать пред тобою: усмотрих бо, яко благослови мя Бог пришествием твоим: быт30:28 раздели мзду свою у мене, и дам ти. быт30:29 Рече же иаков: ты веси, яже работах тебе, и колико бе скота твоего у мене: быт30:30 мало бо бе елико твоего у мене и возрасте во множество: и благослови тя Господь пришествием моим: ныне убо когда сотворю и аз себе дом? быт30:31 И рече к нему лаван: что ти дам? Рече же ему иаков: не даси ми ничтоже: аще сотвориши ми глагол сей, паки пасти имам овцы твоя, и сохраню: быт30:32 оыди вся овцы твоя ныне и разлучи оттуду всякую овцу пелесую во овцах, и всяку беловатую и пеструю в козах, будет ми мзда (и будет мое): быт30:33 и послушает мене правда моя во утрешний день, яко есть мзда моя пред тобою: все еже аще не будет пестро и беловатое в козах, и пелесо во овцах, за украденое будет мною. быт30:34 Рече же ему лаван: буди по словеси твоему. быт30:35 И разлучи в той день козлы пестрыя и беловатыя, и вся козы пестрыя и беловатыя, и все еже бе пелесо во овцах, и все еже бяше белое в них: и даде в руце сыном своим: быт30:36 и разстави путем трех дний, и между ими и между иаковом: иаков же пасяше овцы лавановы оставшыяся. быт30:37 Взя же иаков себе жезл стиракинов зеленый, и орехов, и яворовый: и острога я иаков пестрением белым, сострогая кору: являшеся же на жезлах белое, еже острога, пестро. быт30:38 И положи жезлы, яже острога, в поилных корытех воды: да егда приидут овцы пити, пред жезлы пришедшым им пити, зачнут овцы по жезлом: быт30:39 и зачинаху овцы по жезлом, и раждаху овцы беловатыя и пестрыя и пепеловидныя пестрыя. быт30:40 Агницы же разлучи иаков и постави прямо овцам овна беловатаго и всякое пестрое во агнцах: и разлучи себе стада по себе, и не смеси сих со овцами лавановыми. быт30:41 Бысть же во время, в неже зачинаху овцы во чреве приемлющя, положи иаков жезлы пред овцами в корытех, еже зачинати им по жезлом: быт30:42 егда же раждаху овцы, не полагаше: быша же неназнаменаныя лавановы, а знаменаныя иаковли. быт30:43 И разбогате человек зело зело: и быша ему скоти мнози, и волове, и раби, и рабыни, и велблюды, и ослы.
Так исполнятся слова Писания: "Источник воды тебе, да будет свой"
*
И делателям и созерцателям хорошо не уклоняться от учения отцов, что Церковь им и предлагает. Первым, для изучения, вторым, для усовершения.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |