dionisiy1500 | Дата: Среда, 04.09.2019, 08:49 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
| Быт.4.24. О Каине
быт4:8 И рече каин ко авелю брату своему: пойдем на поле. И бысть внегда быти им на поли, воста каин на авеля брата своего и уби его. быт4:9 И рече Господь Бог ко каину: где есть авель брат твой? И рече: не вем: еда страж брату моему есмь аз? быт4:10 И рече Господь: что сотворил еси сие? глас крове брата твоего вопиет ко мне от земли: быт4:11 и ныне проклят ты на земли, яже разверзе уста своя прияти кровь брата твоего от руки твоея: быт4:12 егда делаеши землю, и не приложит силы своея дати тебе: стеня и трясыйся будеши на земли. быт4:13 И рече каин ко Господу Богу: вящшая вина моя, еже оставитися ми: быт4:14 аще изгониши мя днесь от лица земли, и от лица твоего скрыюся, и буду стеня и трясыйся на земли, и будет, всяк обретаяй мя убиет мя. быт4:15 И рече ему Господь Бог: не тако: всяк убивый каина седмижды отмстится. И положи Господь Бог знамение на каине, еже не убити его всякому обретающему его. быт4:16 И изыде каин от лица Божия и вселися в землю наид, прямо едему. быт4:17 И позна каин жену свою, и заченши роди еноха. И бе зиждяй град, и именова град во имя сына своего енох. быт4:18 Родися же еноху гаидад: и гаидад роди малелеила: и малелеил роди мафусала: мафусал же роди ламеха. быт4:19 И взя себе ламех две жены: имя единей ада и имя вторей селла. быт4:20 И роди ада иовила: сей бяше отец жнвущих в селениих скотопитателей. быт4:21 И имя брату его иувал: сей бяше показавый певницу и гусли. быт4:22 Селла же и тая роди фовела: сей бяше млатобиец, ковачь меди и железа: сестра же фовелова ноема. быт4:23 рече же ламех своим женам: ада и селла, услышите глас мой, жены ламеховы, внушите моя словеса: яко мужа убих в язву мне и юношу в струп мне: быт4:24 яко седмицею отмстися от каина, от ламеха же седмьдесят седмицею.
*
Каин (= приобретение) есть образ способности человека приобретать.
Почему человек, в котором эта способность победит способность богопознания, перестает понимать смысл вещей (егда делаеши землю, и не приложит силы своея дати тебе)?
Причина в том, что на землю излился дух упражнения в добродетели (кровь авеля), потому смысл обстоятельств жизни есть упражнение в добродетели.
Кто не упражняется в добродетели, тот не понимает смысла событий, в которых живет.
Раз не понимает, то бывает недоволен (стеня), и боится возможного (трясыйся).
*
Если подвижник желает избавиться от преобладания в себе стяжания, то ему следует избавиться от него в семи измерениях своего бытия (всяк убивый каина седмижды отмстится).
Подвижничество продолжается до смерти, потому каин в человеке бывает неистребим, но подлежит истреблению на всяком уровне силы (положи Господь Бог знамение на каине, еже не убити его всякому обретающему его).
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |