dionisiy1500 | Дата: Среда, 20.02.2019, 08:59 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
| Быт.29.13-30. Первоначальный порядок делания и созерцания
быт29:13 Бысть же яко услыша лаван имя иакова сына сестры своея, тече во сретение ему и объемь его лобза, и введе его в дом свой. И поведа лавану вся словеса сия. быт29:14 И рече ему лаван: от костей моих и от плоти моея еси ты. И бе с ним месяц дний. быт29:15 Рече же лаван иакову: понеже брат мой еси ты, да не поработаеши мне туне: повеждь ми, что мзда твоя есть? быт29:16 У лавана же бесте две дщери: имя старейшей лиа, имя же юнейшей рахиль. быт29:17 Очи же лиины болезненны: рахиль же бе добра видом и красна взором зело. быт29:18 Возлюби же иаков рахиль. И рече: поработаю тебе седмь лет за рахиль дщерь твою меншую. быт29:19 Рече же ему лаван: лучше ми тебе дати ю, нежели иному отдати мужеви: со мною живи. быт29:20 И работа иаков за рахиль седмь лет: и быша пред ним яко малы дни, занеже любяше ю. быт29:21 Рече же иаков лавану: даждь ми жену мою, понеже совершишася дние, да вниду к ней. быт29:22 Собра же лаван вся мужы места того, и сотвори брак. быт29:23 И бысть вечер, и поемь лаван лию дщерь свою, введе ко иакову: и вниде к ней иаков. быт29:24 Даде же лаван лии дщери своей зелфу рабыню свою, ей в рабу. быт29:25 Бысть же заутра, и се, бяше лиа, и рече иаков лавану: что сие сотворил ми еси? не рахили ли ради работах у тебе? вскую же обидел мя еси? быт29:26 Отвеща же лаван: несть тако в нашем месте вдати меншую прежде старейшия. быт29:27 Скончай убо седмины сея, и дам ти и сию за дело, еже делаеши у мене еще седмь лет другия. быт29:28 Сотвори же иаков тако: и исполни седмины сея: и даде ему лаван рахиль дщерь свою ему в жену. быт29:29 Даде же лаван рахили дщери своей валлу рабу свою, ей в рабу. быт29:30 И вниде (иаков) к рахили: возлюби же рахиль паче, неже лию: и работа ему седмь лет другия.
*
Старцы принимают в ученики не всех, но от своего рода (рече ему лаван: от костей моих и от плоти моея еси ты).
Как они определяют своих?
Если старец истинен (лаван = белый), то он видит истину.
*
Всякому начинающему подвиг (иаков) более нравится созерцание (рахиль), ради вкушения в ней сладости божественной красоты, и он хотел бы быть с ней в «единую плоть»
Почему нельзя начать созерцать сразу?
Человек в грехопадении облекся в образ змия, носит в самом своем естестве образ лжи, а потому не может познавать истинного Бога.
Ему следует сначала вернуть себе деланием (лия) божественный образ, и уже затем вкушать в созерцании сладость Божества.
*
Первоначальное же вкушение бывает, думаю, ради познания вкуса божественной сладости, память которой неудержимо влечет к Богу и позволяет безошибочно судить предлагаемое обстоятельствами.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |
dionisiy1500 | Дата: Среда, 20.02.2019, 09:19 | Сообщение # 2 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
| быт29:22 Собра же лаван вся мужы места того, и сотвори брак.
"Брак", может быть, есть образ монашеского пострижения.
*
В связи с малым числом старцев, сейчас пострижение совершает священник.
*
Старец носит в душе образ и подобие Бога (Добродетель).
Священник облачается в одежды добродетели на время служения.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |