dionisiy1500 | Дата: Воскресенье, 17.02.2019, 16:17 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2189
Статус: Offline
| Быт.29.1-12. Созерцания отцов — источник благодати Духа
быт29:1 И востав иаков на нозе, иде в землю восточную к лавану сыну вафуила сирина, брату же ревекки матере иаковли и исавли. быт29:2 Узре же, и се, кладязь на поли: и бяху тамо три стада овец, почивающе при нем: от того бо кладязя напаяхуся стада. Камень же велий бяше над устием кладязя. быт29:3 И собирахуся тамо вся стада: и отваляху камень от устия кладязя и напаяху овцы: и паки полагаху камень на устии кладязя на месте своем. быт29:4 Рече же им иаков: братия, откуду есте вы? Они же реша: от харрана есмы. быт29:5 Рече же им: знаете ли лавана сына нахорова? Они же реша: знаем. быт29:6 Рече же им: здравствует ли? Они же реша: здравствует. И се, рахиль дщи его идяше со овцами. быт29:7 И рече иаков: еще есть дне много, не у час собирати скота: напоивше овцы, шедше пасите. быт29:8 Они же реша: не можем, дондеже соберутся вси пастуси и отвалят камень от устия кладязя, и напоим овцы.
*
Поле здесь есть образ подвижничества в помышлениях (сирия = высокая страна).
Колодец есть образ источника благодати Святаго Духа.
Камень на устье колодца есть образ грехов.
Овцы есть образы помышлений.
Три стада овец есть образы сил души, созерцаемых в помышлениях (разумной, раздражительной и желательной).
*
Пока естество повреждено неистинностью (не собраны все пастухи), человек лишен божественной благодати (нельзя отвалить камень) и не может напоить ей свои помышления.
*
быт29:9 Еще ему глаголющу к ним, и се, рахиль дщи лаваня грядяше со овцами отца своего: она бо пасяше овцы отца своего. быт29:10 Бысть же яко узре иаков рахиль дщерь лавана брата матере своея и овцы лавана брата матере своея, и приступив иаков отвали камень от устия кладязя: быт29:11 и напои овцы лавана брата матере своея, и целова иаков рахиль, и возопив гласом своим, восплакася: быт29:12 и поведа рахили, яко брат отца ея есть и яко сын ревеккин есть. И текши поведа отцу своему по словесем сим.
*
Лаван (= белый) есть образ духовного учителя (старца).
Овцы Лавана есть образы его помышлений.
Рахиль ( = овца-млекопитательница) есть образ созерцания старца.
Старец созерцает божественные вещи и пасет в них свои помышления.
Когда подвижник видит созерцание (рахиль) старца и его мнения о божественном (овцы), то отлагает бремя своих грехов (яко узре иаков рахиль дщерь лавана брата матере своея и овцы лавана брата матере своея, и приступив иаков отвали камень от устия кладязя), напаяет в себе мнения старца, бывает в общении с его созерцанием, переживает великое возвышение к Богу и умиление (напои овцы лавана брата матере своея, и целова иаков рахиль, и возопив гласом своим, восплакася).
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |
dionisiy1500 | Дата: Воскресенье, 17.02.2019, 16:17 | Сообщение # 2 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2189
Статус: Offline
| Христианину бывает полезно общение со своим старцем и созерцание его умозрений.
В этом общении разрешаются его грехи (камень), он усваивает высокие мнения о божественном (овцы) и способность созерцать (рахиль), вкушает сладость божественного мира в умилении истинности.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |