dionisiy1500 | Дата: Суббота, 22.09.2018, 09:57 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
| Быт.30.25-43. Учитель и ученик
быт30:25 Бысть же яко роди рахиль иосифа, рече иаков лавану: отпусти мя, да иду на место мое и в землю мою: быт30:26 отдаждь ми жены моя и дети моя, ихже ради работах тебе, да отиду: ты бо веси работу, юже работах ти. быт30:27 Рече же ему лаван: аще обретох благодать пред тобою: усмотрих бо, яко благослови мя Бог пришествием твоим: быт30:28 раздели мзду свою у мене, и дам ти. быт30:29 Рече же иаков: ты веси, яже работах тебе, и колико бе скота твоего у мене: быт30:30 мало бо бе елико твоего у мене и возрасте во множество: и благослови тя Господь пришествием моим: ныне убо когда сотворю и аз себе дом? быт30:31 И рече к нему лаван: что ти дам? Рече же ему иаков: не даси ми ничтоже: аще сотвориши ми глагол сей, паки пасти имам овцы твоя, и сохраню: быт30:32 оыди вся овцы твоя ныне и разлучи оттуду всякую овцу пелесую во овцах, и всяку беловатую и пеструю в козах, будет ми мзда (и будет мое): быт30:33 и послушает мене правда моя во утрешний день, яко есть мзда моя пред тобою: все еже аще не будет пестро и беловатое в козах, и пелесо во овцах, за украденое будет мною. быт30:34 Рече же ему лаван: буди по словеси твоему. быт30:35 И разлучи в той день козлы пестрыя и беловатыя, и вся козы пестрыя и беловатыя, и все еже бе пелесо во овцах, и все еже бяше белое в них: и даде в руце сыном своим: быт30:36 и разстави путем трех дний, и между ими и между иаковом: иаков же пасяше овцы лавановы оставшыяся.
*
Если мнение, сказанное тобой, не совершенно совпадает со мнением, ранее сказанным отцами, то можно ожидать от ревнителей обвинения в неправославии.
Насколько верно такое обвинение?
Как соединить мнения отцов со своими мнениями?
Думаю, можно извлечь полезные мысли об этом из Писания, из отношений между Лаваном и Иаковом.
*
Думаю, Лаван (= белый) есть образ учителя (отца), и Иаков (= запинатель) есть образ ученика.
Поступив в обучение, ученик учится у учителя полезным навыкам делания (лия) и созерцания (рахиль).
Бывает послушным мнениям учителя (пасет его скот).
Приобретает навыки духовной жизни (рождает сыновей) и жизни с судом (дина).
*
Так ученик ведет себя до тех пор, пока не просветится Святым Духом (родит иосифа).
После этого он уже не может ограничивать себя пределами учения учителя, но может (и должен) прибавить к нему и свои мнения.
Он не отрицает совершенно учения учителя, но сохраняет от него все то, что светло и полезно (всякую овцу пелесую во овцах, и всяку беловатую и пеструю в козах).
То же в учении учителя, что темно или не рассмотрено (которое не пестро, не беловато и не пелесо), делает светлым и полезным.
Так в едином духе ученика соединяется мнения учителя и мнения ученика.
*
Учитель тогда прославлен, когда ученик стал больше (лучше) его.
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |