[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » НОВЫЙ » Бытие 1 » Быт.3.1-4.24. Грехопадение и страсти
Быт.3.1-4.24. Грехопадение и страсти
dionisiy1500Дата: Вторник, 04.09.2018, 07:29 | Сообщение # 1
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
Быт.3.1-4.24. Грехопадение и страсти

(1)

быт3:1 Змий же бе мудрейший всех зверей сущих на земли, ихже сотвори Господь Бог. И рече змий жене: что яко рече Бог: да не ясте от всякаго древа райскаго?
быт3:2 И рече жена змию: от всякаго древа райскаго ясти будем:
быт3:3 от плода же древа, еже есть посреде рая, рече Бог, да не ясте от него, ниже прикоснетеся ему, да не умрете.
быт3:4 И рече змий жене: не смертию умрете:
быт3:5 ведяше бо Бог, яко в оньже аще день снесте от него, отверзутся очи ваши, и будете яко бози, ведяще доброе и лукавое.
быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста.


*

Смысл жизни определяется ее целью.

До грехопадения целью человека является соблюдение божественной заповеди, а после — собственное возрастание в чувстве (яко угодно очима видети) и разуме (и красно есть, еже разумети).

Змий убедил человека послужить не Богу, но самому себе.

Если человек все делает для себя, то его обычно называют эгоистом.

**

(2)

быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста.
быт3:7 И отверзошася очи обема, и разумеша, яко нази беша: и сшиста листвие смоковное, и сотвориста себе препоясания.


*

После грехопадения человеку стало важно, как он выглядит (разумеша, яко нази беша) во мнении других людей.

Такую зависимость (страсть) называют тщеславием.

Тщеславный человек старается внешне выглядеть так, как считается приличным в обществе (сшиста листвие смоковное).

Тщеславный человек лжет самим естеством. Внутри он бывает один, а во вне — другой.

**

(3)

быт3:8 И услышаста глас Господа Бога ходяща в раи по полудни: и скрыстася адам же и жена его от лица Господа Бога посреде древа райскаго.

*

Тщеславный человек боится посрамления, потому скрывается от обличения (от лица Господа Бога).

Хочет скрыться от обличения, а скрывается от божественного света.

В результате бывает грешным не отчасти, но в целом (посреде древа райского), то есть, в духе.

**

(4)

быт3:9 И призва Господь Бог адама и рече ему: адаме, где еси?
быт3:10 И рече ему: глас слышах тебе ходяща в раи, и убояхся, яко наг есмь, и скрыхся.
быт3:11 И рече ему Бог: кто возвести тебе, яко наг еси, аще не бы от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси?
быт3:12 И рече адам: жена, юже дал еси со мною, та ми даде от древа, и ядох.
быт3:13 И рече Господь Бог жене: что сие сотворила еси? И рече жена: змий прельсти мя, и ядох.


*

Нельзя сказать, что человек не сознает совершенного греха, но объемлющее его тщеславие не позволяет ему исповедать свою вину.

Потому называет виновником другого, адам — Бога, а жена — змия.

**

(5)

быт3:14 И рече Господь Бог змию: яко сотворил еси сие, проклят ты от всех скотов и от всех зверей земных: на персех твоих и чреве ходити будеши, и землю снеси вся дни живота твоего:
быт3:15 И вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и между семенем тоя: той твою блюсти будет главу, и ты блюсти будеши его пяту.
быт3:16 И жене рече: умножая умножу печали твоя и воздыхания твоя: в болезнех родиши чада, и к мужу твоему обращение твое, и той тобою обладати будет.
быт3:17 И адаму рече: яко послушал еси гласа жены твоея и ял еси от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси: проклята земля в делех твоих, в печалех снеси тую вся дни живота твоего:
быт3:18 терния и волчцы возрастит тебе, и снеси траву селную:
быт3:19 в поте лица твоего снеси хлеб твой, дондеже возвратишися в землю, от неяже взят еси: яко земля еси, и в землю отидеши.
быт3:20 И нарече адам имя жене своей жизнь, яко та мати всех живущих.
быт3:21 И сотвори Господь Бог адаму и жене его ризы кожаны, и облече их.
быт3:22 И рече Бог: се, адам бысть яко един от нас, еже разумети доброе и лукавое: и ныне да не когда прострет руку свою и возмет от древа жизни и снест, и жив будет во век.
быт3:23 И изгна его Господь Бог из рая сладости делати землю, от неяже взят бысть.
быт3:24 И изрину адама, и всели его прямо рая сладости: и пристави херувима, и пламенное оружие обращаемое, хранити путь древа жизни.


*

Человек, не просвещаемый светом божественного Лица, не способен покаяться, а потому вместо света божественного Лица получает свет телесной жизни — облекается в «кожаные одежды»

Телесная жизнь назначена обличать  (греховные) дела  человека.

Печалью, горечью и скорбью.

Пока живем в земле непослушания.

Прекратит обличать, когда вернемся в землю послушания.

**

(6)

быт4:1 Адам же позна еву жену свою, и заченши роди каина и рече: стяжах человека Богом.
быт4:2 И приложи родити брата его, авеля. И бысть авель пастырь овец, каин же бе делаяй землю.
быт4:3 И бысть по днех, принесе каин от плодов земли жертву Богу:
быт4:4 и авель принесе и той от первородных овец своих и от туков их. И призре Бог на авеля и на дары его:
быт4:5 на каина же и на жертвы его не внят. И опечалися каин зело, и испаде лице его.
быт4:6 И рече Господь Бог каину: вскую прискорбен был еси? и вскую испаде лице твое?
быт4:7 Еда аще право принесл еси, право же не разделил еси, не согрешил ли еси? умолкни: к тебе обращение его, и ты тем обладаеши.
быт4:8 И рече каин ко авелю брату своему: пойдем на поле. И бысть внегда быти им на поли, воста каин на авеля брата своего и уби его.
быт4:9 И рече Господь Бог ко каину: где есть авель брат твой? И рече: не вем: еда страж брату моему есмь аз?
быт4:10 И рече Господь: что сотворил еси сие? глас крове брата твоего вопиет ко мне от земли:
быт4:11 и ныне проклят ты на земли, яже разверзе уста своя прияти кровь брата твоего от руки твоея:
быт4:12 егда делаеши землю, и не приложит силы своея дати тебе: стеня и трясыйся будеши на земли.
быт4:13 И рече каин ко Господу Богу: вящшая вина моя, еже оставитися ми:
быт4:14 аще изгониши мя днесь от лица земли, и от лица твоего скрыюся, и буду стеня и трясыйся на земли, и будет, всяк обретаяй мя убиет мя.
быт4:15 И рече ему Господь Бог: не тако: всяк убивый каина седмижды отмстится. И положи Господь Бог знамение на каине, еже не убити его всякому обретающему его.


*

Телесная жизнь предназначена обличать человека в грехе, но приобретение телесного (каин) бывает в ней первым и главным и быстро становится единственным (воста каин на авеля брата своего и уби его).

Думаю потому, что тщеславие необходимо порождает зависть.

Жизнь не ради праведности (авель), но ради приобретения (каин), не дает человеку понимания смысла (телесных) вещей (егда делаеши землю, и не приложит силы своея дати тебе).

Потому он бывает всем недоволен, всего и всех боится (стеня и трясыйся будеши на земли).

Боится всех, в том числе, и Бога.

Боится Бога не благодатным страхом послушания, но губительным страхом неведения.

**

(7)

быт4:16 И изыде каин от лица Божия и вселися в землю наид, прямо едему.
быт4:17 И позна каин жену свою, и заченши роди еноха. И бе зиждяй град, и именова град во имя сына своего енох.
быт4:18 Родися же еноху гаидад: и гаидад роди малелеила: и малелеил роди мафусала: мафусал же роди ламеха.
быт4:19 И взя себе ламех две жены: имя единей ада и имя вторей селла.
быт4:20 И роди ада иовила: сей бяше отец жнвущих в селениих скотопитателей.
быт4:21 И имя брату его иувал: сей бяше показавый певницу и гусли.
быт4:22 Селла же и тая роди фовела: сей бяше млатобиец, ковачь меди и железа: сестра же фовелова ноема.
быт4:23 рече же ламех своим женам: ада и селла, услышите глас мой, жены ламеховы, внушите моя словеса: яко мужа убих в язву мне и юношу в струп мне:
быт4:24 яко седмицею отмстися от каина, от ламеха же седмьдесят седмицею.


*

Человек, не понимающий смысла происходящего с ним живет без божественного просвещения (изыде каин от лица Божия и вселися в землю наид, прямо едему).

Не ведает Бога и устраивает себя (утверждает) в этом неведении (бе зиждяй град, и именова град во имя сына своего енох).

Устраивает, убивая в себе всякое божественное совершенство (яко мужа убих в язву мне) и подвижничество ради него (и юношу в струп мне).

**

(8)

Мне показалось здесь важным указание естественного порядка развития страстей в человеке:

неведение

                  (эгоизм —

                                      тщеславие —

                                                             зависть —

                                                                                чревоугодие -).


**


Богу нашему слава. Аминь.
 
Форум » НОВЫЙ » Бытие 1 » Быт.3.1-4.24. Грехопадение и страсти
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: