dionisiy1500 | Дата: Вторник, 04.09.2018, 07:29 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
| Быт.3.1-4.24. Грехопадение и страсти
(1)
быт3:1 Змий же бе мудрейший всех зверей сущих на земли, ихже сотвори Господь Бог. И рече змий жене: что яко рече Бог: да не ясте от всякаго древа райскаго? быт3:2 И рече жена змию: от всякаго древа райскаго ясти будем: быт3:3 от плода же древа, еже есть посреде рая, рече Бог, да не ясте от него, ниже прикоснетеся ему, да не умрете. быт3:4 И рече змий жене: не смертию умрете: быт3:5 ведяше бо Бог, яко в оньже аще день снесте от него, отверзутся очи ваши, и будете яко бози, ведяще доброе и лукавое. быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста.
*
Смысл жизни определяется ее целью.
До грехопадения целью человека является соблюдение божественной заповеди, а после — собственное возрастание в чувстве (яко угодно очима видети) и разуме (и красно есть, еже разумети).
Змий убедил человека послужить не Богу, но самому себе.
Если человек все делает для себя, то его обычно называют эгоистом.
**
(2)
быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста. быт3:7 И отверзошася очи обема, и разумеша, яко нази беша: и сшиста листвие смоковное, и сотвориста себе препоясания.
*
После грехопадения человеку стало важно, как он выглядит (разумеша, яко нази беша) во мнении других людей.
Такую зависимость (страсть) называют тщеславием.
Тщеславный человек старается внешне выглядеть так, как считается приличным в обществе (сшиста листвие смоковное).
Тщеславный человек лжет самим естеством. Внутри он бывает один, а во вне — другой.
**
(3)
быт3:8 И услышаста глас Господа Бога ходяща в раи по полудни: и скрыстася адам же и жена его от лица Господа Бога посреде древа райскаго.
*
Тщеславный человек боится посрамления, потому скрывается от обличения (от лица Господа Бога).
Хочет скрыться от обличения, а скрывается от божественного света.
В результате бывает грешным не отчасти, но в целом (посреде древа райского), то есть, в духе.
**
(4)
быт3:9 И призва Господь Бог адама и рече ему: адаме, где еси? быт3:10 И рече ему: глас слышах тебе ходяща в раи, и убояхся, яко наг есмь, и скрыхся. быт3:11 И рече ему Бог: кто возвести тебе, яко наг еси, аще не бы от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси? быт3:12 И рече адам: жена, юже дал еси со мною, та ми даде от древа, и ядох. быт3:13 И рече Господь Бог жене: что сие сотворила еси? И рече жена: змий прельсти мя, и ядох.
*
Нельзя сказать, что человек не сознает совершенного греха, но объемлющее его тщеславие не позволяет ему исповедать свою вину.
Потому называет виновником другого, адам — Бога, а жена — змия.
**
(5)
быт3:14 И рече Господь Бог змию: яко сотворил еси сие, проклят ты от всех скотов и от всех зверей земных: на персех твоих и чреве ходити будеши, и землю снеси вся дни живота твоего: быт3:15 И вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и между семенем тоя: той твою блюсти будет главу, и ты блюсти будеши его пяту. быт3:16 И жене рече: умножая умножу печали твоя и воздыхания твоя: в болезнех родиши чада, и к мужу твоему обращение твое, и той тобою обладати будет. быт3:17 И адаму рече: яко послушал еси гласа жены твоея и ял еси от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси: проклята земля в делех твоих, в печалех снеси тую вся дни живота твоего: быт3:18 терния и волчцы возрастит тебе, и снеси траву селную: быт3:19 в поте лица твоего снеси хлеб твой, дондеже возвратишися в землю, от неяже взят еси: яко земля еси, и в землю отидеши. быт3:20 И нарече адам имя жене своей жизнь, яко та мати всех живущих. быт3:21 И сотвори Господь Бог адаму и жене его ризы кожаны, и облече их. быт3:22 И рече Бог: се, адам бысть яко един от нас, еже разумети доброе и лукавое: и ныне да не когда прострет руку свою и возмет от древа жизни и снест, и жив будет во век. быт3:23 И изгна его Господь Бог из рая сладости делати землю, от неяже взят бысть. быт3:24 И изрину адама, и всели его прямо рая сладости: и пристави херувима, и пламенное оружие обращаемое, хранити путь древа жизни.
*
Человек, не просвещаемый светом божественного Лица, не способен покаяться, а потому вместо света божественного Лица получает свет телесной жизни — облекается в «кожаные одежды»
Телесная жизнь назначена обличать (греховные) дела человека.
Печалью, горечью и скорбью.
Пока живем в земле непослушания.
Прекратит обличать, когда вернемся в землю послушания.
**
(6)
быт4:1 Адам же позна еву жену свою, и заченши роди каина и рече: стяжах человека Богом. быт4:2 И приложи родити брата его, авеля. И бысть авель пастырь овец, каин же бе делаяй землю. быт4:3 И бысть по днех, принесе каин от плодов земли жертву Богу: быт4:4 и авель принесе и той от первородных овец своих и от туков их. И призре Бог на авеля и на дары его: быт4:5 на каина же и на жертвы его не внят. И опечалися каин зело, и испаде лице его. быт4:6 И рече Господь Бог каину: вскую прискорбен был еси? и вскую испаде лице твое? быт4:7 Еда аще право принесл еси, право же не разделил еси, не согрешил ли еси? умолкни: к тебе обращение его, и ты тем обладаеши. быт4:8 И рече каин ко авелю брату своему: пойдем на поле. И бысть внегда быти им на поли, воста каин на авеля брата своего и уби его. быт4:9 И рече Господь Бог ко каину: где есть авель брат твой? И рече: не вем: еда страж брату моему есмь аз? быт4:10 И рече Господь: что сотворил еси сие? глас крове брата твоего вопиет ко мне от земли: быт4:11 и ныне проклят ты на земли, яже разверзе уста своя прияти кровь брата твоего от руки твоея: быт4:12 егда делаеши землю, и не приложит силы своея дати тебе: стеня и трясыйся будеши на земли. быт4:13 И рече каин ко Господу Богу: вящшая вина моя, еже оставитися ми: быт4:14 аще изгониши мя днесь от лица земли, и от лица твоего скрыюся, и буду стеня и трясыйся на земли, и будет, всяк обретаяй мя убиет мя. быт4:15 И рече ему Господь Бог: не тако: всяк убивый каина седмижды отмстится. И положи Господь Бог знамение на каине, еже не убити его всякому обретающему его.
*
Телесная жизнь предназначена обличать человека в грехе, но приобретение телесного (каин) бывает в ней первым и главным и быстро становится единственным (воста каин на авеля брата своего и уби его).
Думаю потому, что тщеславие необходимо порождает зависть.
Жизнь не ради праведности (авель), но ради приобретения (каин), не дает человеку понимания смысла (телесных) вещей (егда делаеши землю, и не приложит силы своея дати тебе).
Потому он бывает всем недоволен, всего и всех боится (стеня и трясыйся будеши на земли).
Боится всех, в том числе, и Бога.
Боится Бога не благодатным страхом послушания, но губительным страхом неведения.
**
(7)
быт4:16 И изыде каин от лица Божия и вселися в землю наид, прямо едему. быт4:17 И позна каин жену свою, и заченши роди еноха. И бе зиждяй град, и именова град во имя сына своего енох. быт4:18 Родися же еноху гаидад: и гаидад роди малелеила: и малелеил роди мафусала: мафусал же роди ламеха. быт4:19 И взя себе ламех две жены: имя единей ада и имя вторей селла. быт4:20 И роди ада иовила: сей бяше отец жнвущих в селениих скотопитателей. быт4:21 И имя брату его иувал: сей бяше показавый певницу и гусли. быт4:22 Селла же и тая роди фовела: сей бяше млатобиец, ковачь меди и железа: сестра же фовелова ноема. быт4:23 рече же ламех своим женам: ада и селла, услышите глас мой, жены ламеховы, внушите моя словеса: яко мужа убих в язву мне и юношу в струп мне: быт4:24 яко седмицею отмстися от каина, от ламеха же седмьдесят седмицею.
*
Человек, не понимающий смысла происходящего с ним живет без божественного просвещения (изыде каин от лица Божия и вселися в землю наид, прямо едему).
Не ведает Бога и устраивает себя (утверждает) в этом неведении (бе зиждяй град, и именова град во имя сына своего енох).
Устраивает, убивая в себе всякое божественное совершенство (яко мужа убих в язву мне) и подвижничество ради него (и юношу в струп мне).
**
(8)
Мне показалось здесь важным указание естественного порядка развития страстей в человеке:
неведение
(эгоизм —
тщеславие —
зависть —
чревоугодие -).
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |