dionisiy1500 | Дата: Пятница, 14.04.2017, 11:21 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
| лк19:11 Слышащым же им сия, приложь рече притчу, зане близ ему быти Иерусалима, и мняху, яко абие Царство Божие хощет явитися. лк19:12 Рече убо: человек некий добра рода иде на страну далече прияти себе царство и возвратитися: лк19:13 призвав же десять раб своих, даде им десять мнас и рече к ним: куплю дейте, дондеже прииду. лк19:14 И граждане его ненавидяху его и послаша послы вслед его, глаголюще: не хощем сему, да царствует над нами. лк19:15 И бысть егда возвратися приим царство, рече пригласити рабы тыя, имже даде сребро, да увесть, какову куплю суть сотворили. лк19:16 Прииде же первый, глаголя: господи, мнас твоя придела десять мнас. лк19:17 И рече ему: благо, рабе добрый: яко о мале верен был еси, буди область имея над десятию градов. лк19:18 И прииде вторый, глаголя: господи, мнас твоя сотвори пять мнас. лк19:19 Рече же и тому: и ты буди над пятию градов. лк19:20 И другий прииде, глаголя: господи, се, мнас твоя, юже имех положену во убрусе: лк19:21 бояхся бо тебе, яко человек яр еси, вземлеши, егоже не положил еси, и жнеши, егоже не сеял еси. лк19:22 Глагола же ему: от уст твоих сужду ти, лукавый рабе: ведел еси, яко аз человек яр есмь, вземлю, егоже не положих, и жну, егоже не сеях: лк19:23 и почто не вдал еси моего сребра купцем, и аз пришед с лихвою истязал бых е? лк19:24 И предстоящым рече: возмите от него мнас и дадите имущему десять мнас. лк19:25 И реша ему: господи, имать десять мнас. лк19:26 Глаголю бо вам, яко всякому имущему дастся: а от неимущаго, и еже имать, отимется от него: лк19:27 обаче враги моя оны, иже не восхотеша мене, да царь бых был над ними, приведите семо и изсецыте предо мною.
*
Думаю, предлагаемая притча продолжает историю с Закхеем.
В том, что показывает разные отношения услышавших о познании Бога к познанию Бога, и то, что из их отношения следует.
*
Особо скажу о том, что бывает с теми, кто вовсе не принимает Христа, как царя.
«враги моя оны, иже не восхотеша мене, да царь бых был над ними, приведите семо и изсецыте предо мною»
*
Все подвижники находятся в равных условиях.
Каждому дана божественная благодать (мнас).
По тому, как они ей воспользовались, Господь разделяет их на три группы.
*
Первые постарались приобрести максимально возможное совершенство (мнас твоя придела десять мнас).
Такие заслужили похвалу от Господа (благо, рабе добрый: яко о мале верен был еси) и утверждение в достигнутом совершенстве (буди область имея над десятию градов).
*
Вторые тоже старались, но приобрели меньше.
Они тоже похвалены Господом за усердие и получили награду, хотя и меньшую сравнительно с первыми (и ты буди над пятию градов).
*
Третьи знают о божественной благодати в учении Христа (И другий прииде, глаголя: господи, се, мнас твоя, юже имех положену во убрусе), но боятся Христа как-то неправильно.
Говорят, что боятся, а заповеди не выполняют (бояхся бо тебе, яко человек яр еси, вземлеши, егоже не положил еси, и жнеши, егоже не сеял еси).
Господь судит таким оставить их с тем, что они приобрели, то есть, ни с чем, а причиной их поведения указывает лукавство их разума (Глагола же ему: от уст твоих сужду ти, лукавый рабе: ведел еси, яко аз человек яр есмь, вземлю, егоже не положих, и жну, егоже не сеях).
Хорошо учить самого себя, но можно учить и других (и почто не вдал еси моего сребра купцем, и аз пришед с лихвою истязал бых е?).
Благодать отнимается от тех, кто не пользуется ей для возрастании в совершенстве, и возрастает в том, кто упражняется в ней (И предстоящым рече: возмите от него мнас и дадите имущему десять мнас).
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |