dionisiy1500 | Дата: Вторник, 31.12.2019, 08:40 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2191
Статус: Offline
| Лк.5.1-11. Разумное делание
лк5:1 Бысть же належащу ему народу, да быша слышали слово Божие, и той бе стоя при езере геннисаретсте: лк5:2 и виде два корабля стояща при езере: рыбарие же отшедше от нею, измываху мрежи. лк5:3 Влез же в един от кораблю, иже бе симонов, моли его от земли отступити мало: и сед учаше из корабля народы. лк5:4 Якоже преста глаголя, рече к симону: поступи во глубину, и вверзите мрежи вашя в ловитву. лк5:5 И отвещав симон рече ему: наставниче, об нощь всю труждшеся, ничесоже яхом: по глаголу же твоему ввергу мрежу. лк5:6 И се сотворше, яша множество рыб много: протерзашеся же мрежа их. лк5:7 И помануша причастником, иже беху во друзем корабли, да пришедше помогут им: и приидоша, и исполниша оба корабля, яко погружатися има. лк5:8 Видев же симон петр, припаде к коленома Иисусовома, глаголя: изыди от мене, яко муж грешен есмь, Господи. лк5:9 Ужас бо одержаше его и вся сущыя с ним, о ловитве рыб, яже яша: лк5:10 такожде же иакова и иоанна сына зеведеова, яже беста обещника симонови. И рече к симону Иисус: не бойся: отселе будеши человеки ловя. лк5:11 И извлекше (оба) корабля на землю, оставльше вся, вслед его идоша.
*
Симон (услышание). Понимание смыслов вещей.
То есть, Симон есть образ человека, который разумно видит Бога и божественное, его корабль — образ учения, которым он руководствуется, а мрежа — образ устроения его разумной силы.
Христианину прилично иметь некоторое учение о божественном, а если он будет размышлять о божественном в пределах этого учения (по глаголу же твоему ввергу мрежу), то приобретет множество новых смыслов божественного (яша множество рыб много).
Новые смыслы могут быть несогласны с прежним устроением его разумной силы (протерзашеся же мрежа их), а их явление показывает человеку его немощь в богопознании (видев же симон петр, припаде к коленома Иисусовома, глаголя: изыди от мене, яко муж грешен есмь, Господи).
Потому следует соединить размышления о божественном с усовершением устроения собственного разума (помануша причастником, иже беху во друзем корабли, да пришедше помогут им), повинуя (иаков = запинатель) всякое свое помышление в послушание Христово при помощи божественной благодати (иоанн = божия благодать).
Таким образом устрояющий себя христианин может исполнять дело евангельского благовестия ( будеши человеки ловя).
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |