dionisiy1500 | Дата: Вторник, 14.03.2017, 08:54 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 2189
Статус: Offline
| (проповедь в день памяти святителя Григория Паламы)
мк2:1 И вниде паки в капернаум по днех: и слышано бысть, яко в дому есть. мк2:2 И абие собрашася мнози, якоже ктому не вмещатися ни при дверех: и глаголаше им слово. мк2:3 И приидоша к нему носяще разслабленна (жилами), носима четырми: мк2:4 и не могущым приближитися к нему народа ради, открыша покров, идеже бе, и прокопавше свесиша одр, на немже разслабленный лежаше. мк2:5 Видев же Иисус веру их, глагола разслабленному: чадо, отпущаются тебе греси твои. мк2:6 Бяху же нецыи от книжник ту седяще и помышляюще в сердцах своих: мк2:7 что сей тако глаголет хулы? кто может оставляти грехи, токмо един Бог? мк2:8 И абие разумев Иисус духом своим, яко тако тии помышляют в себе, рече им: что сия помышляете в сердцах ваших? мк2:9 что есть удобее? рещи разслабленному: отпущаются тебе греси? или рещи: востани, и возми одр твой, и ходи? мк2:10 но да увесте, яко власть имать Сын Человеческий на земли отпущати грехи: глагола разслабленному: мк2:11 тебе глаголю: востани, и возми одр твой, и иди в дом твой. мк2:12 И воста абие, и взем одр, изыде пред всеми: яко дивитися всем и славити Бога, глаголющым, яко николиже тако видехом.
*
Всякий христианин, если он христианин, желает походить на Христа.
Желает быть рабом Христа, а бывает рабом греха.
*
Можно ли нам достичь желаемого, если мы подобны евангельскому расслабленному?
Думаю можно, в соединении действий человека и Бога, о которых рассказывает Евангелие.
*
Человеку кажется, что он самовластен — сам управляет своими действиями, а на самом деле он влечется обстоятельствами жизни (носится на одре).
Кто эти четверо, которые могут принести человека пред Господа Иисуса?
Мне кажется, я могу назвать их по имени.
Это апостолы и евангелисты Матфей, Марк, Лука и Иоанн (или может быть другие отцы, учениями которых мы руководствуемся).
Если мы читаем евангелия, верим написанному в них и живем в смыслах написанного, то евангелисты как бы приносят нас ко Христу.
Господь же отпускает нам наши грехи. Не ради чего-то нашего, но ради веры апостолов евангелистов.
Прощение грехов свидетельствуется исполнением заповедей, и уже не обстоятельства жизни влекут нас, но мы сами направляем ее течение.
*
До Григория Паламы соединение естеств во Христе и в христианах описывалось в отрицательных определениях, типа «неслитно и нераздельно»
Такие определения удовлетворительны для «богословов», но малополезны для подвижников.
Святитель Григорий выделил в божественном естестве собственно естество и действие.
Первое он оставил запредельным для нас (трансцендентным), а второе всегда потенциально доступным (имманентным) для подвижников.
*
Станем подвизаться, соединяя в себе собственные труды и божественное действие в смыслах евангельских образов, чтобы божественным вождением войти в Царство.
*
Молитвами Святителя Григория Паламы, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас!
**
Богу нашему слава. Аминь.
|
|
| |